Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
daytonabeach
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
-
Kontakt:
Legg inn
av daytonabeach » 20 aug 2007, 00:10
Noen av dere kjenner sikkert til at et blinklysrele blinker utifra en viss spenning fra pærene, led pærer trenger som kjent bare en brøkdel av spenningen for å lyse, dermed vil det samme relet blinke mye raskere, på samme måte som det ofte gjør hvis en av de vanlige pærene går.
Er det noen som kjenner til noen shortcuter på løsning av dette problemet? Lage en motstand av noe slag ell lign?
Man kan jo ikke bare kjøpe et vilket som helst annet rele mener jeg

Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 20 aug 2007, 01:02
Bare å finne fram ohm-meteret og måle, og smelle dit en motstand, så funker det. Har hatt samme "problem" på mc.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
daytonabeach
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
-
Kontakt:
Legg inn
av daytonabeach » 20 aug 2007, 08:14
Hvor og hvordan er det enklest å smelle inne en motstand på min NG da Ingvar?

Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 20 aug 2007, 08:42
Jeg kjenner ikke så godt til ng900, men du kan jo sette den ved releet eller ved pæresokkelen. Det siste er sikkert lettest å sette tilbake til original da det er lettere å komme til. Husk å bruke lodding og krympestrømper!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 20 aug 2007, 11:40
Om det er en vanlig lysdiode du bruker, så må du jo inn med en motstand så den ikke skal gå til dass. Men vil dette være nok til at releét gir normal på/av hastighet?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 20 aug 2007, 11:55
matrox N522 skrev:Om det er en vanlig lysdiode du bruker, så må du jo inn med en motstand så den ikke skal gå til dass. Men vil dette være nok til at releét gir normal på/av hastighet?
Om motstanden har tilsvarende resistans som den orginale lyspæren, så ja

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1