Jag har 2st blinkningar på larmdioden, när jag stängt av bilen efter ca:30sek. Samma som om jag larmar bilen, fast då låser den bilen også.
Kollat användarmanualen där står det att larmet inte är aktiverat?! Jag har inget fel meddelande i SID.
Jag har kollat i WIS og prövat og sökt på forumena men utan framgång.
Kan kontakten till larm enheten hoppat ur?
Var ett tag inne på om batteriet till sirenen skulle vara slut men då skulle väl det komma opp i SID?
Bilen ÄR ikke larmad, men fjärr virker og dubbeltryckning får jeg kvitens fra signalhorn og ikke siren(rett?).
Larm diod blinkningar, inget meddelande i SID
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Larm diod blinkningar, inget meddelande i SID
Sjekk alarmen på flg. sett: Hold inne dørbrytaren for førardøra (lokalisert på/ved B-stolpen, omtrent i same høgd som dørlåsen, brytaren er kvit eller svart), aktiver alarmen, vent 10-15 sek før du slepp dørbrytaren. Alarmen vil no gå av om alt fungerar som det skal.
Om batteriet i sirena er slutt vil du vanligvis få opp beskjed om det i SID som du seier.
Når det gjeld kvitteringslyd ved dobbeltlåsing får eg på min 04 kvittering ifrå sirena, på min 00 fikk eg kvittering ifrå signalhornet. Mulig det kan velgast med Tech2? Når en får kvittering med signalhorn er då det merkbart høgare enn sirena...
Om batteriet i sirena er slutt vil du vanligvis få opp beskjed om det i SID som du seier.
Når det gjeld kvitteringslyd ved dobbeltlåsing får eg på min 04 kvittering ifrå sirena, på min 00 fikk eg kvittering ifrå signalhornet. Mulig det kan velgast med Tech2? Når en får kvittering med signalhorn er då det merkbart høgare enn sirena...
- Spöket
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1027
- Navn: René
- Bil: 9000,900,9-3ss
- Sted: Kongsberg
Nej, ingen action nada nope nicht.
Så...vad kan vara fel
Innerbelysningen tænds dock, nær jeg slæpper strømbryteren.
Så...vad kan vara fel

Innerbelysningen tænds dock, nær jeg slæpper strømbryteren.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ikkje blink i blinklys eller? Når alarmen går skal alle blinklys blinke i tilegg til sirena.
- Spöket
- 0.7 bar
Som jeg skrev, ingen action.Hjelle, N6 skrev:Ikkje blink i blinklys eller? Når alarmen går skal alle blinklys blinke i tilegg til sirena.
Enligt Handboka så skall larmet vara avstængt med 2 blinkningar, men hur sætter man på det igen?
Det fungerar ju ikke med fjærren!
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Du bør nok stikke innom et verksted med Tech2.. Jeg tipper at alarmen din er koblet ut, mange velger jo desverre det istedet for å skifte batteriet i sirena
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Spöket
- 0.7 bar
Tor N12 skrev:Du bør nok stikke innom et verksted med Tech2.. Jeg tipper at alarmen din er koblet ut, mange velger jo desverre det istedet for å skifte batteriet i sirena
Jag skulle tro att jag hittat anledningen till att larmet ikke virker.....

Det finns inget!
Eller i alla fall inga dekaler på bilen som varnar om larm och ingen kontakt till huven!
Det måste väl vara den enda Saaben utan larm i så fall?