SID

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
tuva
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 59
Registrert: 19 mar 2008, 08:34

SID

Legg inn av tuva » 07 okt 2010, 12:03

Søkte, men fant ingen tråd inneholdende de tre bokstavene SID. Regner med at SID har vært et emne i en eller flere tråder, men jeg fant dem altså ikke. Antar det hører inn under tekninsk; hvis ikke får dere ha meg unnskyldt.
Skal hente "ny" bil nr 2 i kveld; en 2000 modell 9-3 S (Business). Valgte denne utgaven bevisst da jeg forhåpentligvis slipper trøbbel med bla turbo og oilslush + at denne bilen er kjørt av en voksen eier...
Bilen høres helt ok ut, men SIDen er selvsagt gåen (kjent problem). Sist jeg spurte om pris på skifte av SID (for endel år siden) ville Saabverkstedet ha ca kr. 7000 for jobben (dette var på en 9-5, som muligens har flere funksjoner på SIDen??)
Er dette fortsatt prisen en må regne med å betale for å skifte SID, eller er det noen verksteder (i Østlandsområdet - sørvest for Oslo) som gjør dette til en hyggeligere pris?
Det er antagelig ikke en jobb for amatørere som meg, så jeg må nok uansett sette bort jobben...
Eller må jeg reise til Sverige??

SIDen er vel ikke livsviktig for at bilen skal fungere, men gud hjelpe meg så irriterende å se på piksler som ikke virker....

Marius N1698
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 28 apr 2008, 19:27
Medlemsnummer: N1698
Navn: Marius Husnes
Bil: 1998 Saab 9-5
Sted: Mo i Rana

Re: SID

Legg inn av Marius N1698 » 07 okt 2010, 12:24

Døde pixler på SID kan du fikse selv, og du finner ut hvordan bare ved et lite google-søk.
Hvis det ikke frister å gjøre det selv kan du jo kontakte display-spesialisten.no :)
1998 Saab 9-5 2.0t [305bhp/435nm]
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS

tuva
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 59
Registrert: 19 mar 2008, 08:34

Re: SID

Legg inn av tuva » 07 okt 2010, 12:43

Takk. På denne siden var det til og med beskrevet hvordan SIDen demonteres. Prisen var heller ikke avskrekkende :D

BjAa
Innlegg: 20
Registrert: 01 sep 2010, 21:04
Bil: Saab 9-3Ss 2004 mod

Re: SID

Legg inn av BjAa » 24 okt 2010, 13:37

Kan trygt anbefale display-spesialisten.
Sendte inn min SID, super service! Og alt fungerte kjempebra :)

Jeg mener å huske jeg betalte 1600 ich, det er ikke feil! :)
Saab 9-3 SE 1998 mod. SOLGT
Saab 9-3 SS 2004 mod.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: SID

Legg inn av Paradigm N558 » 24 okt 2010, 13:41

Digresjon:
en 2000 modell 9-3 S (Business)
Og den har ikke vært plaget med oil sludge? :reading:
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: SID

Legg inn av oddi N108 » 25 okt 2010, 21:16

Paradigm N558 skrev:Digresjon:
en 2000 modell 9-3 S (Business)
Og den har ikke vært plaget med oil sludge? :reading:
Jeg har aldir hørt om Og9-3 som har vært plaget med oil sludge, til tross for at de har samme motor som 9-5... men denne har vel kanskje tilogmed ikke turbo engang? Uansett ingen grunn til at 9-3'en skal ha oilsludgeproblemer, afaik..:) Problemet på 9-5 er vel at katalysatoren varmer opp olje"badet" under bilen ellerno?

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Re: SID

Legg inn av Mats900R » 25 okt 2010, 22:24

catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: SID

Legg inn av oddi N108 » 26 okt 2010, 15:26

Mats900SQR skrev:catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger
neinei, men det virker til å være påfallende mange 9-5'er med oilsludge kontra 9-3 ihvertfall..:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: SID

Legg inn av Paradigm N558 » 26 okt 2010, 16:19

oddi N108 skrev:
Mats900SQR skrev:catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger
neinei, men det virker til å være påfallende mange 9-5'er med oilsludge kontra 9-3 ihvertfall..:)

mvh oddi
Min 01 9-3 ble plaget med det, og fikk fikset det på garantien, dette var i det herlige år 2007.
har en tråd om det her ;)

Edit: viewtopic.php?f=12&t=17881

Og sorry OP, ikke meningen å kapre tråden :)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Svar