SID
Moderator: Moderatorer
SID
Søkte, men fant ingen tråd inneholdende de tre bokstavene SID. Regner med at SID har vært et emne i en eller flere tråder, men jeg fant dem altså ikke. Antar det hører inn under tekninsk; hvis ikke får dere ha meg unnskyldt.
Skal hente "ny" bil nr 2 i kveld; en 2000 modell 9-3 S (Business). Valgte denne utgaven bevisst da jeg forhåpentligvis slipper trøbbel med bla turbo og oilslush + at denne bilen er kjørt av en voksen eier...
Bilen høres helt ok ut, men SIDen er selvsagt gåen (kjent problem). Sist jeg spurte om pris på skifte av SID (for endel år siden) ville Saabverkstedet ha ca kr. 7000 for jobben (dette var på en 9-5, som muligens har flere funksjoner på SIDen??)
Er dette fortsatt prisen en må regne med å betale for å skifte SID, eller er det noen verksteder (i Østlandsområdet - sørvest for Oslo) som gjør dette til en hyggeligere pris?
Det er antagelig ikke en jobb for amatørere som meg, så jeg må nok uansett sette bort jobben...
Eller må jeg reise til Sverige??
SIDen er vel ikke livsviktig for at bilen skal fungere, men gud hjelpe meg så irriterende å se på piksler som ikke virker....
Skal hente "ny" bil nr 2 i kveld; en 2000 modell 9-3 S (Business). Valgte denne utgaven bevisst da jeg forhåpentligvis slipper trøbbel med bla turbo og oilslush + at denne bilen er kjørt av en voksen eier...
Bilen høres helt ok ut, men SIDen er selvsagt gåen (kjent problem). Sist jeg spurte om pris på skifte av SID (for endel år siden) ville Saabverkstedet ha ca kr. 7000 for jobben (dette var på en 9-5, som muligens har flere funksjoner på SIDen??)
Er dette fortsatt prisen en må regne med å betale for å skifte SID, eller er det noen verksteder (i Østlandsområdet - sørvest for Oslo) som gjør dette til en hyggeligere pris?
Det er antagelig ikke en jobb for amatørere som meg, så jeg må nok uansett sette bort jobben...
Eller må jeg reise til Sverige??
SIDen er vel ikke livsviktig for at bilen skal fungere, men gud hjelpe meg så irriterende å se på piksler som ikke virker....
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 28 apr 2008, 19:27
- Medlemsnummer: N1698
- Navn: Marius Husnes
- Bil: 1998 Saab 9-5
- Sted: Mo i Rana
Re: SID
Døde pixler på SID kan du fikse selv, og du finner ut hvordan bare ved et lite google-søk.
Hvis det ikke frister å gjøre det selv kan du jo kontakte display-spesialisten.no
Hvis det ikke frister å gjøre det selv kan du jo kontakte display-spesialisten.no

1998 Saab 9-5 2.0t [305bhp/435nm]
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: SID
Digresjon:

Og den har ikke vært plaget med oil sludge?en 2000 modell 9-3 S (Business)

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Re: SID
Jeg har aldir hørt om Og9-3 som har vært plaget med oil sludge, til tross for at de har samme motor som 9-5... men denne har vel kanskje tilogmed ikke turbo engang? Uansett ingen grunn til at 9-3'en skal ha oilsludgeproblemer, afaik..Paradigm N558 skrev:Digresjon:Og den har ikke vært plaget med oil sludge?en 2000 modell 9-3 S (Business)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Re: SID
catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
Re: SID
neinei, men det virker til å være påfallende mange 9-5'er med oilsludge kontra 9-3 ihvertfall..Mats900SQR skrev:catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: SID
Min 01 9-3 ble plaget med det, og fikk fikset det på garantien, dette var i det herlige år 2007.oddi N108 skrev:neinei, men det virker til å være påfallende mange 9-5'er med oilsludge kontra 9-3 ihvertfall..Mats900SQR skrev:catten sitter like nermt bunnpannen på og9-3 2,0t som på en 9-5
Og på en 9-5 så sitter den akkurat samme sted på feks en 02M som den gjør på en 09M.. så det er nokk ikke der oil sludge problemet ligger![]()
mvh oddi
har en tråd om det her

Edit: viewtopic.php?f=12&t=17881
Og sorry OP, ikke meningen å kapre tråden

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero