9000 ACC / varmeproblemer
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9000 ACC / varmeproblemer
Det sitter da trykkvakt på systemet, kompressoren starter vel ikke uten gass?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: 9000 ACC / varmeproblemer
Ikke vet jeg, men er det slik så forklarer det noe =)
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: 9000 ACC / varmeproblemer
Stemmer det, systemet startar ikkje om du har lavt trykk på anlegget.
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: 9000 ACC / varmeproblemer
Da kan jeg komme med en update her.
Jeg har nå fått byttet varmeregisteret, fixet spjeldjusteringen, byttet termostat, fått ACkompressoren til å fungere, fylt på ACgass og byttet cupefilter.
Etter denne operasjonen, så fungerer ting hvertfall bedre. Hovedgrunnen til at ACkompressoren var noe så enkelt som at innslagsledningen ikke satt i
Tempnåla har ikke bedret seg, så da vet jeg at det er elektrisk. Skal prøve å måle motstand på føleren senere.
Det ser også ut som at ACCen klarer å holde mer riktig temp etter at jeg fikk på gass på systemet. Dog har jeg opplevd en gang at den kuttet varmen helt, og selv om jeg satte den på 27 grader så ville den ikke gi varme. Kun når jeg satte på "high". Mistenker at det er tempsensoren i coupeen som er synderen.
Resirkulering fungerer heller ikke. Her er motoren helt død. Dog er denne let å bytte =)
//Johan
Jeg har nå fått byttet varmeregisteret, fixet spjeldjusteringen, byttet termostat, fått ACkompressoren til å fungere, fylt på ACgass og byttet cupefilter.
Etter denne operasjonen, så fungerer ting hvertfall bedre. Hovedgrunnen til at ACkompressoren var noe så enkelt som at innslagsledningen ikke satt i
Tempnåla har ikke bedret seg, så da vet jeg at det er elektrisk. Skal prøve å måle motstand på føleren senere.
Det ser også ut som at ACCen klarer å holde mer riktig temp etter at jeg fikk på gass på systemet. Dog har jeg opplevd en gang at den kuttet varmen helt, og selv om jeg satte den på 27 grader så ville den ikke gi varme. Kun når jeg satte på "high". Mistenker at det er tempsensoren i coupeen som er synderen.
Resirkulering fungerer heller ikke. Her er motoren helt død. Dog er denne let å bytte =)
//Johan