Elektriske vindusheiser

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Olafbb

Elektriske vindusheiser

Legg inn av Olafbb » 15 aug 2012, 09:08

Jeg var antagelig en av de aller siste som kjøpte ny Saab 9-3, før fabrikken gikk konkurs.
Min ble levert i april 2011 (til påske), og modellen heter TTiD 1,9 Griffin (dvs. dieselmotor!).

Problemet som nylig (muligens etter et tordenvær?) har oppstått, er den elektriske vindusheisen på førersiden.
Viduet går riktignok helt opp, men går halvveis ned igjen før det stopper.
For å få vinduet til å lukke riktig, må felles vinduslåsknapp holdes nede, samtidig som vindusheisknappen betjenes.

Jeg har hatt bilen hos Thrane Steen på Skøyen i Oslo der jeg kjøpte den, med de kunne intet gjøre.
Riktignok hadde de hatt et par tilfeller med samme problem, men hadde ellers ingen idé.

Feilen er ganske irriterende og garantien gjelder fortsatt.

Noen som vet hva som er feil og hvordan den evt. repareres?

Min forrige Saab 9-3 hadde feil på den elektriske dørlåsen på førersiden og SiD-displayet på dashbordet fusket.
Er elektriske/elektroniske feil gjengangere på Saab?

Takknemmelig for tips!

Mvh.
Olaf

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: Elektriske vindusheiser

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 15 aug 2012, 14:13

På min kan jeg selv "programere" hvor vinduene skal stoppe når de kommer helt opp. Dette står forklart i instruksjonsboken, men det har vel blitt gjort på verksted på din bil. Vist det ikke fungerer tar jeg bare litt silikonspray på sidene av vinduet så det går lettere opp og ned å der etter programmerer en gang til.

Er jo verdt å prøve :D
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Olafbb

Re: Elektriske vindusheiser

Legg inn av Olafbb » 18 aug 2012, 16:07

Hei Aleksander,

Jeg skal selvfølgelig se i instruksjonsboken, men synes det er merkelig at bilforhandleren (Thrane Steen på Skøyen i Oslo) ikke ante noe om dette, hvis det også kan programmeres på min 2011 modell, altså?

Mvh.
Olaf-B.

Svar