Bytte til el. justerbare seter/interiør saab 9000

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Emil N2221
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 206
Registrert: 20 aug 2010, 23:25
Medlemsnummer: N2221
Sted: Drammen

Bytte til el. justerbare seter/interiør saab 9000

Legg inn av Emil N2221 » 26 jan 2014, 14:07

Hei!

Har søkt meg igjennom forumet, men ønsker svar fra noen som er 100% sikre på det jeg lurer på.

Skal altså sette inn dørpaneler og resterende interiør fra en 1991 coupé inn i en 1997 CSE . Stolene som står i bilen min fra før av er justeres manuellt, mens de som skal settes inn er av typen aero med el. justering m/minne. Hvordan blir dette med tanke på tilkobling til justering? Ligger det kabler fra før, eller må jeg trekke pluss, minus og styrestrøm? Regner med for-, bakseter og dørpaneler ellers er bolt-on?

Noe mer som kan være greit å være obs på?
Saab 900GLs 1980 (solgt)
Saab 900 Aero (ombygd) 1979 (solgt)
Saab 9-5 2,3t 2000 (solgt)
Saab 9000 2,0t CSE A50 MapTun steg 3

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Re: Bytte til el. justerbare seter/interiør saab 9000

Legg inn av Morten N88 » 26 jan 2014, 14:23

Bakseter og dørpaneler er samme, og i en M97 ligger allt av ledninger klart :) Plug and play med andre ord.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brukeravatar
Emil N2221
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 206
Registrert: 20 aug 2010, 23:25
Medlemsnummer: N2221
Sted: Drammen

Re: Bytte til el. justerbare seter/interiør saab 9000

Legg inn av Emil N2221 » 26 jan 2014, 14:28

Knallbra! Takk for presist svar!
Saab 900GLs 1980 (solgt)
Saab 900 Aero (ombygd) 1979 (solgt)
Saab 9-5 2,3t 2000 (solgt)
Saab 9000 2,0t CSE A50 MapTun steg 3

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Bytte til el. justerbare seter/interiør saab 9000

Legg inn av EdHunter N815 » 26 jan 2014, 19:31

Baksetene er ikke bolt on fra Cc til Cs tror jeg, men jeg husker ikke nå hva det var. Var vel bakseteryggen som krevde litt tilpassing mener jeg.

Ellers er det bolt on skulle jeg mene.

Bare som en kommentar, hvis setene er fra 91 er det ikke Aero. :-)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Bytte til el. justerbare seter/interiør saab 9000

Legg inn av Tor N12 » 26 jan 2014, 21:43

Er ikke nødvendigvis rett frem med det elektriske heller, er skille på før og etter M94.
Men siden du sier Aeroseter fra en 91 modell så mistenker jeg at du kansje har kjøpt min gamle blå CC?
De setene er i såfall fra en nyere modell og da er det enkelt å få de klare... på de eldre modellene så ligger det bare pluss og minus under hver stol mens på de nyere så ligger det også en tredje leder fra dørbryteren slik at du skal kunne justere setet med døra oppe uten å sette på tenningen først. Om interiøret kommer fra min gamle så er det bare å kikke på kontaktene, mener at jeg bare lasket sammen to av lederne og da er det bare for deg å fjerne denne så skal de passe rett inn.


En annen sak er at jeg kansje kan finne på å bli litt sint om du har tenkt å hugge den gamle cc'n min!! ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Emil N2221
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 206
Registrert: 20 aug 2010, 23:25
Medlemsnummer: N2221
Sted: Drammen

Re: Bytte til el. justerbare seter/interiør saab 9000

Legg inn av Emil N2221 » 27 jan 2014, 16:42

Stemmer nok at det er gamlebilen din Tor!

Ikke jeg som tar avgjørelsen for om bilen blir hugget eller ei. Synd om den skulle bli vraket da... :(

Edit:

Setene passet uten problemer. Under setet var det en 3-pins konakt som ikke var i bruk. Koblet bare i tilhørende kontakt fra setet og satte i 30A sikring på plass nr. 25 og 26, så fungerte alt som det skulle!
Saab 900GLs 1980 (solgt)
Saab 900 Aero (ombygd) 1979 (solgt)
Saab 9-5 2,3t 2000 (solgt)
Saab 9000 2,0t CSE A50 MapTun steg 3

Svar