Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
SondreV
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 33
- Registrert: 01 des 2012, 17:51
- Navn: Sondre Olsen
- Bil: Saab 9-3 2.0T 2000mod
Legg inn
av SondreV » 04 mar 2014, 17:09
Noen som har lagt opp shiftlight på og9-3 før? Sliter litt med å finne hvor jeg kan hente signal fra... Er det i det hele tatt mulig med tanke på trionic? Jeg har trionic 5..
Takker for alle svar

Saab 2000mod 9-3 2.0T . Girkasseknuser!
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 06 mar 2014, 11:50
Bilen har jo CAN-bus og OBDII som så mange andre nyere biler, så tipper på at det finnes dippedutter/shiftlights som kan kobles til der. Google og ebay er dine venner.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
SondreV
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 33
- Registrert: 01 des 2012, 17:51
- Navn: Sondre Olsen
- Bil: Saab 9-3 2.0T 2000mod
Legg inn
av SondreV » 07 mar 2014, 18:58
Greien er at jeg har et shiftlight

Så om noen har koblet dette før så vil jeg gjerne vite det

Men god ide!
Saab 2000mod 9-3 2.0T . Girkasseknuser!
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 08 mar 2014, 10:10
Er en egen lampe i speedometeret på disse bilene til dette, men når det skal tenne, må programmeres i trionic. Hva slags signal er det du trenger til shiftlightet ditt?
Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
lawicel CanUsb, og Tech2!
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 08 mar 2014, 14:09
Den orginale funksjonen som ligger klar i bilen (og som må programmeres i Trionic) er jo bare en håpløs funksjon for å vise senile amerikanere at det er på tide å skifte gir.. Men den lyser tidlig, den lyser for å indikere når man bør gire for å kjøre så økonomisk som mulig

Mao en håpløs funksjon! Når det er sagt så er det mulig man kan programmere om dette i Trionic men det har jeg aldri sjekket, det er da ingen grunn til å få instrumentene til å lyse som en gammel Alfa eller Fiat

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
SondreV
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 33
- Registrert: 01 des 2012, 17:51
- Navn: Sondre Olsen
- Bil: Saab 9-3 2.0T 2000mod
Legg inn
av SondreV » 08 mar 2014, 19:09
Hei! Den originale lampen er jeg klar over, men den er jeg ikke interessert i å bruke.. Jeg trenger signal fra turtallsgiver.. Slik som fra en "vanlig" coil.
Saab 2000mod 9-3 2.0T . Girkasseknuser!
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 08 mar 2014, 21:38
Pin 58 på kontakten til trionic er RPM out. Denne går til den originale turtelleren i instrumentpanelet. Prøv den. I wis så står det at det er 30hz ved 900rpm.
lawicel CanUsb, og Tech2!