Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Morten N88
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
Legg inn
av Morten N88 » 05 nov 2014, 23:16
Hvilken forsterker ble det da? Blir det braketter på bakluka med McIntosh stikkende ut på hver side av bilen?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Hehe..
Dette anlegget begynner vel å legge lista for hele bilen, er den i bra stand eller skal det gjøres mye med den?
Noen jeg kjenner
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
byggde anlegg i en BXX cab en gang, vet de plagdes litt med å få frem basstrykket siden det er kun en duk som holder det inne. Regner med du ikke skal ha noe dunk-dunk anlegg, men siden mye bass kan drukne/forsvinne er det kanskje greit å ha litt å gå på. Mulig dette ikke er noe problem i og900 cab da.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 05 nov 2014, 23:54
Morten N88 skrev:Hvilken forsterker ble det da?
Det ligger an til at han kanskje overtar en PPI (Precision Power) Pro6800 som jeg har hatt liggende i hylla i mange år
![Whistle :whistle:](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 06 nov 2014, 09:42
Morten N88 skrev:Hvilken forsterker ble det da? Blir det braketter på bakluka med McIntosh stikkende ut på hver side av bilen?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Hehe..
Dette anlegget begynner vel å legge lista for hele bilen, er den i bra stand eller skal det gjøres mye med den?
Noen jeg kjenner
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
byggde anlegg i en BXX cab en gang, vet de plagdes litt med å få frem basstrykket siden det er kun en duk som holder det inne. Regner med du ikke skal ha noe dunk-dunk anlegg, men siden mye bass kan drukne/forsvinne er det kanskje greit å ha litt å gå på. Mulig dette ikke er noe problem i og900 cab da.
Ja lista er lagt, også for resten av bilen. Den er karosserimessig utrolig fin, og er den tighteste 900 cab jeg noensinne har kjørt. Defektene på den er girkasse (plukket ut nå), interiør (solsvidd) og defekt APC (skal ut uansett). Planen er å få den i bortimot perfekt stand, teknisk sett ta en "nulling" og selv om bilen er pen så blir det nok en tur til lakkereren for å få det perfekt. Har planer om en del modifikasjoner, men bilen skal ha originalstuk. Prosjekttråd kommer.
Bassen er ikke det jeg går etter heller, men ja det forsvinner fort ut av en cab. Det må nok til litt tankevirksomhet på det området.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 07 nov 2014, 10:16
Ingvar N629 skrev:Bassen er ikke det jeg går etter heller, men ja det forsvinner fort ut av en cab. Det må nok til litt tankevirksomhet på det området.
Hva med et par små subwoofere under forsetene hvis det er plass til det? Da er jo bassen dømt til å gå innom kroppen før den forlater skuta.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1