Nå er Lie riktignok en snodig fyr men hvis du Matrox finner tenningslåsen noen annen plass en ved rattstammen i en 9000 så er du godmatrox skrev:Torstein...du _kan_ faktisk slå av tenninga på en Saab også. Ikke bare på BMW de har den muligheten. Bare at du finner nøklene/tenninga rett bak girstanga i midtkonsollen. IKKE ved rattstammen
Fuktighet og noe som stjeler strøm
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
Tor N12 skrev:Nå er Lie riktignok en snodig fyr men hvis du Matrox finner tenningslåsen noen annen plass en ved rattstammen i en 9000 så er du godmatrox skrev:Torstein...du _kan_ faktisk slå av tenninga på en Saab også. Ikke bare på BMW de har den muligheten. Bare at du finner nøklene/tenninga rett bak girstanga i midtkonsollen. IKKE ved rattstammen
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X
1995 Saab 900 SET - X
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Lie du må bruke vifta på varmeapparatet eller ac`n.Kanjse du har
automatisk ac. Kjør på med masse varme og luft,har du kupevarmer eller no i den duren så prøv det først ,få tørka opp lufta innvendig i bilen.Har du sjekka om det minker med frostvæske,er det vått på gulvet foran ved pas.setet.Kjører 900 s som arbeidsbil,den dugger veldigt,spesielt hvis jeg er litt varm og svett eller jef har henta jentungen på trening.Da må jeg sette på full varme og full vifte.Kald temp.ute er også avgjørende,samt om du kjører LAAAANGE turer.Håper dette setter problemet i perspektiv.
automatisk ac. Kjør på med masse varme og luft,har du kupevarmer eller no i den duren så prøv det først ,få tørka opp lufta innvendig i bilen.Har du sjekka om det minker med frostvæske,er det vått på gulvet foran ved pas.setet.Kjører 900 s som arbeidsbil,den dugger veldigt,spesielt hvis jeg er litt varm og svett eller jef har henta jentungen på trening.Da må jeg sette på full varme og full vifte.Kald temp.ute er også avgjørende,samt om du kjører LAAAANGE turer.Håper dette setter problemet i perspektiv.
SAAB ER BEST
Den er faktisk våt under matta på førerplassen. Det har den vært lenge. Burde de ikke fylle opp kjølevæska til MAX-nivå på sørvis? Isåfall har den sunket endel. Bilder følger:
Døren min går ikke igjen. Låsemekanismen er frosset. Fikk den opp, men den vil ikke inntil. Tragisk. Men nå må jeg gå. Finn på noe bra!
Døren min går ikke igjen. Låsemekanismen er frosset. Fikk den opp, men den vil ikke inntil. Tragisk. Men nå må jeg gå. Finn på noe bra!
04' 9-3ss 1.8t
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Torstein har 9000, så han har tenningslåsen på "normal" plass ved rattetmatrox skrev:Torstein...du _kan_ faktisk slå av tenninga på en Saab også. Ikke bare på BMW de har den muligheten. Bare at du finner nøklene/tenninga rett bak girstanga i midtkonsollen. IKKE ved rattstammen
*edit: så nå at det var en side til på denne tråden , så da var jeg litt sent ute *
Sist redigert av Joachim N370 den 11 feb 2007, 19:34, redigert 1 gang totalt.
9³ TurboX
lie_N509 skrev:Den er faktisk våt under matta på førerplassen. Det har den vært lenge.
Vær obs på det med vann under matta, biler i dag ruster faktisk "mer"
innen fra og ut. ikke motsatt.
Når dette godgjør seg i en blanding av møkk, sand og vann over lengre tid... ja resten finner dere ut selv.
Et lite tips er å ta seg en tur til feiltema el. og kjøpe seg skikkelig skål matter, vet at det ikke ser ut, men man sparer gulvet for fuktighet og møkk i vinter halv året, også er det lettere å gjøre rent gulvet når sommeren banker på døra.
900 SE 2.0T RIP
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Kjølevæsken min lekker, det er jeg temmelig sikker på. "Check radiator" lyste ved juletider, og da etterfylte jeg, og nå lyser det igjen. Kan det være det som renner inn?
Ellers kan jeg melde om at alle dører går opp/igjen og man kan låse alt som kan låses. Det fikses med hårføner og oppvarmet p-hus.
Ellers kan jeg melde om at alle dører går opp/igjen og man kan låse alt som kan låses. Det fikses med hårføner og oppvarmet p-hus.
04' 9-3ss 1.8t
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ja, det er jo det vi har sagt hele tiden. Det er kjølevæske som varmer opp varmeapparatregisteret, dersom du ikke visste det...lie_N509 skrev:Kjølevæsken min lekker, det er jeg temmelig sikker på. "Check radiator" lyste ved juletider, og da etterfylte jeg, og nå lyser det igjen. Kan det være det som renner inn?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan