9-3 parkeringsvarmer, mulig å fjernstarte?
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Sted: Averøy
- Kurt N597
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N597
- Navn: Kurt
- Bil: 9-5 Aero Estate
- Sted: Tromsø
Børre: Jeg løfter denne tråden for å finne ut hvordan dette gikk? Ble det noe ordning på fjernkontrollen?Børre N17 skrev:Jordet pinne 20 nå, og det ser ut til at det funker strøkent.Elfa har en fjärr med timer funksjon, så den er innkjøpt og på tur til Lillehammer. Detta blir nok bra, skal legge ut hvordan det blir.
mvh Kurt N597
Saab 9-5 Aero Estate
Saab 9-5 Aero Estate
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Ja den døde visst litt den tråden her.. Sorry.
Nå har jeg solgt 9-3:an, men ja det går å fjernstarte rakker'n. Men kun og9-3 og 9-5 med 2,2TiD motor.
Problemet mitt var at jeg ikke ser bilen fra inne så det var vanskelig å avgjøre om jeg hadde kontakt me'n.
Hadde planer om ei monovippe eller noe som trigga blinklysa eller hva-som-helst-lys bare så jeg var sikker på "mottatt signal"
Fant en smart fjärr fra Vellemann med innbygd timer, desverre har den gått ut av prduksjon og er et helv.. å få tak på.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?l ... k=9807.htm
På ng9-3 går desverre styringen over bussen, så den er ikke så enkel å få til. Mulig at Webasto eller Ebersprächer har noe som virker.
Edit: Funker sikkert også på bensin Eberne også, bare det er samme system som starter den fra SID'n.

Nå har jeg solgt 9-3:an, men ja det går å fjernstarte rakker'n. Men kun og9-3 og 9-5 med 2,2TiD motor.
Problemet mitt var at jeg ikke ser bilen fra inne så det var vanskelig å avgjøre om jeg hadde kontakt me'n.
Hadde planer om ei monovippe eller noe som trigga blinklysa eller hva-som-helst-lys bare så jeg var sikker på "mottatt signal"
Fant en smart fjärr fra Vellemann med innbygd timer, desverre har den gått ut av prduksjon og er et helv.. å få tak på.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?l ... k=9807.htm
På ng9-3 går desverre styringen over bussen, så den er ikke så enkel å få til. Mulig at Webasto eller Ebersprächer har noe som virker.
Edit: Funker sikkert også på bensin Eberne også, bare det er samme system som starter den fra SID'n.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Kurt N597
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N597
- Navn: Kurt
- Bil: 9-5 Aero Estate
- Sted: Tromsø
Finnes det noe skjema over Webasto bensinvarmeren som jeg har i min 9-5?
Det er lenge siden jeg har hatt start på den. Jeg oppdaga at kontakten var løs, men selv om jeg har satt den på igjen så tenner den ikke. Kan jo være dårlig kontakt, men det kan vel også være en plugg som jeg har hørt ryker noen ganger?
Hvis jeg får den i gang igjen så tror jeg det skal gå an å fjernstyre den.
Når SID'en kobler inn så klikker det i releet framme i motorrommet som skal gi strøm til Webasto'en.
Høres det fornuftig ut Børre?
Er det samme pinne på SID'en som må jordes på en 2000 modell 9-5 som på OG9-3?
Det er lenge siden jeg har hatt start på den. Jeg oppdaga at kontakten var løs, men selv om jeg har satt den på igjen så tenner den ikke. Kan jo være dårlig kontakt, men det kan vel også være en plugg som jeg har hørt ryker noen ganger?
Hvis jeg får den i gang igjen så tror jeg det skal gå an å fjernstyre den.
Når SID'en kobler inn så klikker det i releet framme i motorrommet som skal gi strøm til Webasto'en.
Høres det fornuftig ut Børre?
Er det samme pinne på SID'en som må jordes på en 2000 modell 9-5 som på OG9-3?
mvh Kurt N597
Saab 9-5 Aero Estate
Saab 9-5 Aero Estate
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Ikke samme pinne på 9-5. Skal sjekke opp det hva det er der.
Ja det er så enkelt at det er et rele en plass som legges inn av SID'en.
Tør ikke si hva det kan være som er feil, men et elektrodielsel verksted ser det nok med en gang, de er flinke på det der.
Glødepluggen går rett som det er på dieselene har jeg hørt på Saab, spesielt de som går mye småkjøring, kan jo være noe sånn på bensinutgavene også kanskje?
Ja det er så enkelt at det er et rele en plass som legges inn av SID'en.
Tør ikke si hva det kan være som er feil, men et elektrodielsel verksted ser det nok med en gang, de er flinke på det der.
Glødepluggen går rett som det er på dieselene har jeg hørt på Saab, spesielt de som går mye småkjøring, kan jo være noe sånn på bensinutgavene også kanskje?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- 1.2 bar
- Sted: Averøy
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1865
- Navn: Ronald Larsen
- Bil: Saab 9-3 SC -07 Vector
- Sted: Oslo
Re: 9-3 parkeringsvarmer, mulig å fjernstarte?
Løfter denne igjen i disse kalde høsttider
Noen som har funnet en løsning ?
Pratet med en fyr fra DEFA på Oslo motorshow i dag. Han mente at en Defa GPS tracking enhet med simkort kunne trigge varmeren i gang gjennom et analogt signal ... Bare det å finne det analoge signalet ...
Da kunne vi fyre i gang parkeringsvarmeren med DEFA app`en til Iphone

Noen som har funnet en løsning ?
Pratet med en fyr fra DEFA på Oslo motorshow i dag. Han mente at en Defa GPS tracking enhet med simkort kunne trigge varmeren i gang gjennom et analogt signal ... Bare det å finne det analoge signalet ...
Da kunne vi fyre i gang parkeringsvarmeren med DEFA app`en til Iphone

- Thomashfh
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1722
- Navn: Thomas Haugen Foldal
- Bil: '91, 9000 2,3 t cc,'07 9-3 TiD
- Sted: Bergen / Hordaland
syns ej huske å ha sett ingvar skrive at han tok å modifiserte i SID ? eller software programmerte slik at ekstraknappen på fjernkontrollen/nøkkelen startet motorvarmeren......
forbehold om at ej tabbe meg ut
saab 9000 2,3 t CC 91m * Avskilta
*
saab 9-3 1,9TiD SS 07 m

saab 9-3 1,9TiD SS 07 m
- Thomashfh
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1722
- Navn: Thomas Haugen Foldal
- Bil: '91, 9000 2,3 t cc,'07 9-3 TiD
- Sted: Bergen / Hordaland
PS: lure på om det kan fikses på min 1.9tid 07 ogsåThomashfh skrev:syns ej huske å ha sett ingvar skrive at han tok å modifiserte i SID ? eller software programmerte slik at ekstraknappen på fjernkontrollen/nøkkelen startet motorvarmeren......

saab 9000 2,3 t CC 91m * Avskilta
*
saab 9-3 1,9TiD SS 07 m

saab 9-3 1,9TiD SS 07 m