Død instrumentbelysning

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Saabfan
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 951
Registrert: 17 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: N1227
Bil: Saab 9-5 AERO Estate
Sted: Oslo

Død instrumentbelysning

Legg inn av Saabfan » 10 jan 2007, 21:21

Ja da var det på tide å få fikset instrumentbelysningen. Varsellampene funker unntatt den for brekket. Er det mer sannsynlig at det er pæren enn at det er den bryteren som sitter nede ved brekket?

Har sett litt på andre innlegg ang. dette. Pærer kan visst skaffes på biltema, men hva slags pærer trenger jeg? HVor finner jeg ut dette? Er det slik at det er to pærer til all belysning (speedometer, benin og temp-måler, og turteller). Hvordan ser jeg hvilken pære som hører til brekket?

Veldig irriterende feil i disse mørke måneder! Noen som holder til i Trondheimområdet forresten? Var visst en bra kar på Melhus :)
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05

9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Død instrumentbelysning

Legg inn av Tor N12 » 10 jan 2007, 23:14

Saabfan skrev:Ja da var det på tide å få fikset instrumentbelysningen. Varsellampene funker unntatt den for brekket. Er det mer sannsynlig at det er pæren enn at det er den bryteren som sitter nede ved brekket?

Har sett litt på andre innlegg ang. dette. Pærer kan visst skaffes på biltema, men hva slags pærer trenger jeg? HVor finner jeg ut dette? Er det slik at det er to pærer til all belysning (speedometer, benin og temp-måler, og turteller). Hvordan ser jeg hvilken pære som hører til brekket?

Veldig irriterende feil i disse mørke måneder! Noen som holder til i Trondheimområdet forresten? Var visst en bra kar på Melhus :)
Vet ikke om det var meg du sikter til, holder i allefall til på Melhus 8)
Driver ikke så mye med og900 men kan selvfølgelig hjelpe deg om du ikke finner ut av det, har verkstedbøkene til bilen din så det skal være en grei oppgave. Om alle instrumentlysene dine har gått så ville jeg tippet på at det er dimmeren som har røket, det kan du jo evt finne ut med å prøvebytte ei pære eller måle om det kommer spenning. Kan jo også være så enkelt som at det er en sikring som er røket.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Svar