SRS lampe lyser

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
johan
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 30 mai 2006, 19:39
Medlemsnummer: 689
Sted: Grimstad

SRS lampe lyser

Legg inn av johan » 19 mai 2007, 14:36

SRS varsellampen slukket ikke som normalt ved oppstart idag. Bilen har sideairbag'er i tillegg til de to foran. Er det noe en kan sjekke selv, f.eks. dårlig kontakt i ledningsnettet, eller er det bare å ta turen direkte til SAAB?
'99 9-5 Estate SE 2.3t m godkjent Lesjøfors + Bilstein dempere. Maptun steg 1.

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 19 mai 2007, 15:14

Jeg foreslår at du stikker på merkeverksted.
Det der må leses av med tech2 og feilkodene raderes.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

johan
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 30 mai 2006, 19:39
Medlemsnummer: 689
Sted: Grimstad

Legg inn av johan » 19 mai 2007, 16:58

OK, takker. Får håpe det ikke blir for dyrt dette, da...
'99 9-5 Estate SE 2.3t m godkjent Lesjøfors + Bilstein dempere. Maptun steg 1.

Brukeravatar
og900turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 352
Registrert: 18 mai 2006, 23:02
Medlemsnummer: N681
Navn: Karl Otto
Bil: Saab 9-5 Aero
Sted: Bodø

Legg inn av og900turbo » 19 mai 2007, 18:04

Saab-forhandleren her skal ha 3-400 kr for å slette feilloggen etter at jeg har kjørt uten tilkoblet pute i forb. med reparasjoner. Er det noen som vet om andre forhandlere eller andre gjør det billigere eller til og med kanskje gratis? Det blir vel mangel ved EU-kontroll å ha den blinkende/lysende?
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 20 mai 2007, 05:23

Du kan jo koble av plussledningen på batteriet og la den være av en stund.
Det kan hende at computeren blir resatt av det.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
og900turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 352
Registrert: 18 mai 2006, 23:02
Medlemsnummer: N681
Navn: Karl Otto
Bil: Saab 9-5 Aero
Sted: Bodø

Legg inn av og900turbo » 20 mai 2007, 17:05

ottorasmussen N242 skrev:Du kan jo koble av plussledningen på batteriet og la den være av en stund.
Det kan hende at computeren blir resatt av det.
Nei, det går ikke. Har prøvd. Jeg har lest på svenske forum at det er Tech 2 som må til. Forøvrig kalte svenskene metoden med å gjøre bilen strømløs for å bruke "norskeknappen" :)
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681

Svar