Pærebytte instrumentpanel 9-5

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Kenneth N662
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 157
Registrert: 26 apr 2006, 12:02
Bil: Saab 9-5 Aero '01
Sted: Narvik

Pærebytte instrumentpanel 9-5

Legg inn av Kenneth N662 » 22 mai 2007, 11:03

Hejsann hoppsann allihopa:P

Snakka med et verksted, som foresepeila halvanna time på å få ut instrumentpanelet for å få bytta lyspærene bak der, da lyset bak bensinmåleren er ganske svakt.

Blir mange penger det bare for ei pære, noen som vet hvor problematisk det er å fikse selv? :)
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.

'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 22 mai 2007, 11:41

Ærlig talt. Halvannen time?? Blir fort dyrt det gitt. Å ta ut dashen i 9-5 er ikke så vanskelig. Ut med radioen, da kommer du til baksiden av SID og klimakontrollpanelet som det bare er å trykke ut. I tillegg må du nappe ut panelet for hovedlysbryteren. Nå er det bare å lete torxskruer, husker ikke antallet, men det er noen. Til slutt er det bare å ta ut hele stasen, og du kommer til instrumentpanelet med speedometer, turteller osv. Det sitter med fire skruer, torx så klart. Lykke til!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 22 mai 2007, 20:59

Jeg syntes faktisk ikke halvannen time er veldig overdrevet. Har hatt ute instrumentpanelet på min noen ganger og det går fort et par timer før alt er på plass igjen. Er ofte litt krongel med luftekanaler osv.

Men når det er sagt så trengs det ikke veldig mye teknisk innsikt for og løse denne oppgaven. Kjøp pæra og gjør jobben sjøl. Med litt god tålmodighet så er det en veldig overkommelig jobb :wink: Et tips er og passe på "gjengeklipsene" godt, jeg har mistet et par stk, veldig fort gjort.

Lykke til!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Kenneth N662
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 157
Registrert: 26 apr 2006, 12:02
Bil: Saab 9-5 Aero '01
Sted: Narvik

Legg inn av Kenneth N662 » 23 mai 2007, 02:33

Årait :)
da har vi en plan på det... bare vente til det regner lite her en dag. Tror narvik begynner å overgå bæææghen. Takker for svar :)

kanskje vente til jeg får hand på sånn trollpod-ting eller hva det heter (ipod-adapter) så koble det til samtidig
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.

'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 23 mai 2007, 17:43

Kenneth N662 skrev:Årait :)
da har vi en plan på det... bare vente til det regner lite her en dag. Tror narvik begynner å overgå bæææghen. Takker for svar :)

kanskje vente til jeg får hand på sånn trollpod-ting eller hva det heter (ipod-adapter) så koble det til samtidig
Øyh!
Ikke sleng dritt!
Det regner som F*** her også. :)
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Svar