Gåen magnetventil?

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
sture
Innlegg: 8
Registrert: 21 mai 2007, 21:54

Gåen magnetventil?

Legg inn av sture » 11 jun 2007, 23:30

Hvordan vet jeg at MV er gåen? Jeg får bare GLT... :x
-91 9000i CC ombygd til turbo m/rød apc
Solgt og savnet

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 12 jun 2007, 10:32

du kan prøve feilsøkemetoden som du finner under FAQ her :) eller var det bare på svenskeforumet kanskje?

når magnetventilen min streika for første gang, så spraya jeg WD-40 eller 5-56 inni i alle kanalene på den, og blåste så hardt at jeg nesten svimte av. dette gjorde jeg flere ganger. så lot jeg den tørke litt, og vips så funka den igjen :) da funka den i et par måneder, så tok'n kvelden igjen ;) hehe. ny magnetventil gjorde susen.

om det ikke funker å rengjøre den, så rapper du en fra en annen kamerat som kjører turbosaab (kanskje spørre først). de fleste høytrykksturbo-saabene har samme magnetventil som deg.

og ikke glem at det finnes mange forskjellige grunner til å havne på grunnladetrykk. de tre enkleste tingene å sjekke er vel magnetventil, tennkassett og lekkasje i vakuumslanger. kan skaffe deg et bilde av alle vakuumslangene om du ikke vet hvor alle er.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Svar