Subwoofer i 9-3
Moderator: Moderatorer
Subwoofer i 9-3
Hei, noen som har noen tips/vet hvem som kan ordne dette oslo-området; Saab 9-3 2000 mod.--->har lyst på litt dyp bass og lurer da på hvordan dette best løses. På forhånd takk for hjelpen
mvh
IMH
mvh
IMH
Saab 9-3
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Jeg satte inn en aktiv sub i min 2002 og9-3.
Det du må ha/lage er en kabel med uttak for forsterker.
Søk litt på AS3 og kabel og du skal finne, f.eks her:
viewtopic.php?t=16471&highlight=as3+kabel
Elfa har kontakter som passer, kan du lodde litt er det ikke vanskelig.
Det du må ha/lage er en kabel med uttak for forsterker.
Søk litt på AS3 og kabel og du skal finne, f.eks her:
viewtopic.php?t=16471&highlight=as3+kabel
Elfa har kontakter som passer, kan du lodde litt er det ikke vanskelig.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Subwoofer i 9-3
Ikkenoe problem det, jeg hadde også original spiller.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Neida, men det blir jo enkelre med uorinal, men det ser ikke like bra ut 

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Du kan alltids plukke ut signalet fra den kabelen med DIN plugg. Men du kan også sette på en slik:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2187" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2187" onclick="window.open(this.href);return false;
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
Hei!
Kjøpte en 9-3 SE idag, men vil ha bedre bass i anlegget.
Er det mulig å bare koble til en sub, eller må jeg skaffe en forsterker? Noen som kan forklare meg dette, har ikke gjort noe sånt før.
Jeg vil gjerne beholde orginal-anlegget, og kun få inn en sub for bassen sin skyld, er dette mulig?
Kjøpte en 9-3 SE idag, men vil ha bedre bass i anlegget.
Er det mulig å bare koble til en sub, eller må jeg skaffe en forsterker? Noen som kan forklare meg dette, har ikke gjort noe sånt før.
Jeg vil gjerne beholde orginal-anlegget, og kun få inn en sub for bassen sin skyld, er dette mulig?
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Du kan bruke aktiv sub, ellers må du ha forsterker.
Du kan bruke tipsene over for å få linjeutgang fra original spiller, selv brukte jeg adapteren fra bilradiospesialisten.
Det enkleste er jo aktiv sub...
EDIT/OPPDATERING:
Litt usikker på hvor mye kunnskaper du har på området, så legger til litt ekstra info. Du trenger signal fra spilleren din, de fleste spillere har dette men(blandt annet) original-spilleren i OG9-3 har ikke dette, derfor trenger du f. eks. adapteren fra bilradiospes.no, denne tilkobles f. eks. ledningene til høyttalerne i dørene foran. Ut fra denne adapteren har du phono/RCA, hvor du da går med kabel direkte til forsterker, dette må du gjøre uansett, men hvis du bruker aktiv sub trenger du ikke å legge opp strøm, da holder det som regel med standard 12V-uttak(sigarett-tenner).
Om du skal ha forsterker og sub(altså, ikke aktiv), så må du i tillegg til phono/RCA, legge opp kabler til strøm hvor + skal hentes direkte fra batteri, og - fra nærmeste tilgjengelige flate av karosseriet, så trenger du også "remote", dette er en tynn ledning(1,5-2,5mm2) fra spilleren som gir +12V når spilleren er på(denne skrur PÅ/AV forsterkeren).
Aktive sub'er er vanligvis helt ok, du rister ikke ihjel bilen, men du vil få bedre bass enn originalt. Men om du vil ha skikkelig trykk må du nok ha sub i kasse + forsterker.
Anbefaler å sjekke finn.no, for selges ofte bilstereo utstyr der til veldig hyggelig pris, så er det også ferdi innspilt
Du kan bruke tipsene over for å få linjeutgang fra original spiller, selv brukte jeg adapteren fra bilradiospesialisten.
Det enkleste er jo aktiv sub...
EDIT/OPPDATERING:
Litt usikker på hvor mye kunnskaper du har på området, så legger til litt ekstra info. Du trenger signal fra spilleren din, de fleste spillere har dette men(blandt annet) original-spilleren i OG9-3 har ikke dette, derfor trenger du f. eks. adapteren fra bilradiospes.no, denne tilkobles f. eks. ledningene til høyttalerne i dørene foran. Ut fra denne adapteren har du phono/RCA, hvor du da går med kabel direkte til forsterker, dette må du gjøre uansett, men hvis du bruker aktiv sub trenger du ikke å legge opp strøm, da holder det som regel med standard 12V-uttak(sigarett-tenner).
Om du skal ha forsterker og sub(altså, ikke aktiv), så må du i tillegg til phono/RCA, legge opp kabler til strøm hvor + skal hentes direkte fra batteri, og - fra nærmeste tilgjengelige flate av karosseriet, så trenger du også "remote", dette er en tynn ledning(1,5-2,5mm2) fra spilleren som gir +12V når spilleren er på(denne skrur PÅ/AV forsterkeren).
Aktive sub'er er vanligvis helt ok, du rister ikke ihjel bilen, men du vil få bedre bass enn originalt. Men om du vil ha skikkelig trykk må du nok ha sub i kasse + forsterker.
Anbefaler å sjekke finn.no, for selges ofte bilstereo utstyr der til veldig hyggelig pris, så er det også ferdi innspilt

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
Ang valg mellom passiv og aktiv sub, så ville jeg ha valgt passiv, og lagd det skikkelig. Og det at an kan bruke 12V sigarettuttak til å forsyne en passiv sub høres lite ut. Er jo bare 15A sikring på det eller noe i den dur 
Sånn skal det se ut:

Håper ikke "Runek" her på forumet har noe imot at jeg viser det

Sånn skal det se ut:
Håper ikke "Runek" her på forumet har noe imot at jeg viser det