Du skulle vel strengt talt fått denne mekanikeren til å rette opp jobben!? Enten det var betalt eller kompis-kompis, er det jo reint folkeskikk dette går på
Men tar jeg ikke mye feil har han nok hentet spenning fra nærmeste pluss, og jordet til nærmeste minus (uten å tenke noe mer over det). Du må jo uansett ned med a-stolpen igjen, og følge kablingen dit den er lagt, og sjekk med skjema hvilken kurser de er koblet inn på. Pass på middels store gule evt. oransje ledninger langs a-stolpe og bak instrumentpanel (airbag. mao. POFF!

)
Enkelt og greit er det jo bare å koble ut ledningene fra meteret, sett tenning på, skru av batteri-minus i ca 30 sek. På med batteri-minus igjen. Se etter varsel-lys mens du kobler tilbake meteret. Da har du jo konstatert at feilen oppstår når lyskrets for meter er sluttet, ergo feilkoblet. NB! Sjekk også gjennom sikringer (bruk prøvelampe/voltmeter).
Syns heller du skulle motet deg opp til en telefonsamtale med denne Ford-mekanikeren
Men har du sett et koblingsskjema før, er det ikke det store å finne ut av denne greia
Skulle kanskje egentlig gått under elektrisk denne tråden?