
Jeg holder på med "prosjekt-bilen" min.. en 99 turbo 78 mod ( Cardinalrød 3 dørs CC)
Og har kommet sålangt at det er "finpusk" som gjenstår..
Velogmerke etter å ha byttet Bensinmengdemåler og Styretrykkventil til nytypen med vakum-uttak og KASTET "fullgass-bensintilskudd greiene til H.vete.
Uansett.. Her er mine problem..
1: Kaldstartdyse er "på" konstant, ergo får doningen "noget feit blanding/høg CO"
2: Kjølevifte til motoren starter ikke MEN den er iorden ( selve vifta)
Så til mine foreløpige konklusjona..
1: Mulig feil med Termotidkontakt/NTC mostand ( skrudd fast i toppen) ELLER ledningsnettet? At dysa er konstant på tyder vel på at den får "jord" hele tiden og ikke bare de 9-10 sekunder under oppstart?
2: Har prøvd å "kortslutte" termobryter på radiator og hører da kun et "klikk" ifra Rele't som styrer vifta (mener at vifta skal starte om du gjør dette normalt?) Har dog tvangskjørt vifta ved hjelp av å koble meg mellom stikk 87 og 85, da starter vifta.. SÅ.. Er feilen i rele'et eller termokontakten?
Mulig løsning på problem nr 1 er vel kort og greit bare å koble inn en bryter på kaldstartdysa og styre den manuelt?
Jepp.. Det var det. Løsninger og forslag mottas med stor entusiasme og takk
Mvh
Viking