XENON blinker av og til (HAR SØKT)

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Magnus N592
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Trondheim

XENON blinker av og til (HAR SØKT)

Legg inn av Magnus N592 » 28 aug 2009, 15:07

Hei!

Gjelder 9-5 03.

Har søkt rundt på forumet, men finner ikke noen med akkurat samme problematikk, selv om det ligner! 8)
Har hatt problematikken en god stund. Det begynte med de gamle pærene mine, som var såpass slitt at de faktisk begynte å bli rosa. Lyset blinket til nå og da, spesielt ved gasspådrag, kjøring over fartsdumper o.l. Noen ganger hele tiden, noen ganger ikke. Byttet til nye originale pærer, problemet kommer å går.. Noe kjøreturer ikke i det hele tatt, noen ganger hele tiden! Merker også at lyset "fader" litt ut, for så å blinke til å bli skarpt igjen! Er det ballastene mine?? Har LED parkpærer, men skal det ha noe å si? Vanlige pærer i grøftelys, og de blinker ikke i det hele tatt.

All hjelp mottas med takk!

Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.

spokelseblod

Re: XENON blinker av og til (HAR SØKT)

Legg inn av spokelseblod » 14 nov 2009, 16:46

Jeg har det samme problemet men har ikke led pærer, har gått ut i fra at det er pæra som er dårlig men hvem vet.
Håper at noe vet hva problemet er.

Brukeravatar
Magnus N592
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Trondheim

Re: XENON blinker av og til (HAR SØKT)

Legg inn av Magnus N592 » 15 nov 2009, 13:11

Hei!

Morsomt at det skulle komme svar nå! :D
Skrev innlegget 28 august, og den dagen jeg får svar, er den dagen jeg har fått nye xenon-pærer i posten som jeg nå har montert på. :!:
Ringte Speedparts angående lysene, de mente det var pærene, da det sjelden var ballastene som røyk.
Så det jeg gjorde, var å bestille nye pærer på http://www.xenonkungen.com/no/.
Pærene jeg bestilte er de originale (til 9-5) Osram Xenarc D1S http://www.xenonkungen.com/no/art/d1s-osram-pare.php.
Fant ut om det IKKE er pærene, så hadde jeg ihvertfall ett sett reservepærer, og så fikk jeg heller bestille meg nye ballaster fra Speedparts eller elkparts eller noe.

Men lysene ble bra de nå, etter jeg byttet pærer! Håper bare det varer da.. :D

Bestilte forøvrig ett par med LED-pærer med motstand http://www.xenonkungen.com/no/art/w5w-c ... -2xsmd.php, sånn bare for sikkerhets skyld. Men for en stund siden byttet jeg LED-pærene jeg hadde med ett sett vanlige W5W, for å se om det utgjorde noen forskjell..det gjorde det ikke. Tror ikke det utgjør noen forskjell om det er vanlige pærer eller LED i parklysene på en 9-5, ikke feilmelding eller noe, og ingen forskjell som jeg har fått med meg (de stod i lenge før xenonpærene begynte å blinke).

Så er det bare å krysse fingrene for at de nye pærene varer ei stund da! Etter hva jeg har sett av skriverier på nettet (og dette forumet) varer noen pærer 4 måneder, noen 4 år.. Litt sånn LOTTO egentlig? :lol:
I følge Speedparts ryker gjerne pærene fortere etter de er byttet en gang, uvisst av hvilken grunn..
Forøvrig 1 års garanti på xenonpærene.

Med vennlig hilsen
Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.

Svar