Hei!
Kjøpte nye pærer til hovedlysa på Saaben før helga. Kjøpte 100/55 ved en tilfeldighet, i instruksjonsboka står det at det skal maks være 60/55 - noe som er det mest lovlige i Norge tror jeg. Har kjørt hele helga med mye langlysbruk og har ikke merket noe spesielt, bortsett fra noe bedre lys da. Vil sikringene gå? Kan jeg evt sette i en sikring med litt mer ampere, eller blir det for risikabelt?
Jo
			
									
									Hovedlys Saab NG900
Moderator: Moderatorer
- JoBruheim N1726
- 1,5 bar 
- Innlegg: 311
- Registrert: 07 jul 2009, 22:19
- Medlemsnummer: N1726
- Navn: Jo Bruheim
- Bil: Saab 9-3SE t7
- Sted: Melhus/Oslo
Hovedlys Saab NG900
Saab 9-3SE t7 '02
[X] Saab 900S '96
						[X] Saab 900S '96
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Hovedlys Saab NG900
Jeg ville byttet til riktig styrke, du risikerer jo å svi av ledningsnettet ditt når du bruker så sterke pærer uten at bilen er beregnet for det. I tillegg vil reflektoren slites fort ut med slike pærer. Skal være noen tråder om dette fra tidligere om du vil lese mer 
(Flyttes til elektrisk)
			
									
									
						
(Flyttes til elektrisk)
- Jørgen 900
- 1.2 bar 
- Innlegg: 224
- Registrert: 23 nov 2007, 15:40
- Bil: '95 900SE og '83 99GL
- Sted: Hamar
Re: Hovedlys Saab NG900
Kjørte med slike pærer i 14måneder jeg  Funket veldig bra, helt til en av dem røk. Hadde opp lyktene her for litt siden og la på ny silikon, og reflektorene er like fine som nye.
 Funket veldig bra, helt til en av dem røk. Hadde opp lyktene her for litt siden og la på ny silikon, og reflektorene er like fine som nye.
			
									
									
						 Funket veldig bra, helt til en av dem røk. Hadde opp lyktene her for litt siden og la på ny silikon, og reflektorene er like fine som nye.
 Funket veldig bra, helt til en av dem røk. Hadde opp lyktene her for litt siden og la på ny silikon, og reflektorene er like fine som nye.

