Side 1 av 1

Feikode 14 på ACC ved kalibrering

Lagt inn: 31 jan 2010, 18:48
av Morten-N146
Har problemer med klimanlegget i min 2002 9-5 og får feilkode 14 når jeg kalibrerer. Leste litt på FAQ og fant ut at det var "Stepping motor- air distribution flap- Loose flap tech 2 kode 2405 som sier

B2405

Air Distribution Motor. Flap Loose. Note: May set if not calibrated.

Fault symptoms
Perceived temperature in cabin too high or too low compared to the set temperature.
The air distribution does not correspond with the illuminated symbol in the ACC window.

Conditions
The following conditions apply:

• When the control module runs the stepping motor towards an end position and the stepping motor continues more than 20% past the expected end position, the diagnostic trouble code for loose flap is set.
• The diagnostic trouble code can be set if the control module has not been calibrated.
• Continuous monitoring and when calibrating.

". Noen som vet hva som egentlig er feil eller har vært borti denne feilkoden? Jeg får ikke luft på frontruta lengre noe som er litt greit å ha. Må denne motoren byttes??

Re: Feikode 14 på ACC ved kalibrering

Lagt inn: 31 jan 2010, 19:42
av Børre N17
WIS sier at B2405 er skifte av motor, løse deler i spjeldet eller styreenhet, så er du heldig er 'e bare motor.

Re: Feikode 14 på ACC ved kalibrering

Lagt inn: 31 jan 2010, 19:58
av MortenW
Spjeldet har hoppet av/kommet ut av posisjon/knekt plastarm.
http://photo.platonoff.com/Auto/2008073 ... ion_Motor/
(Feilkode 13 jammed flap/14 loose flap).
Plastarmen som ryker er den som er gul på bildene.

Kan være motoren som Børre skriver. Da skulle du (i en ideeell verden) fått feilkode 12.
Jeg vedder på plastarmen.
Stensgård har sikkert en ny bit!

Re: Feikode 14 på ACC ved kalibrering

Lagt inn: 31 jan 2010, 20:07
av Morten-N146
Reiser vel innom Stensgård i morgen en tur, tenker jeg.

Re: Feikode 14 på ACC ved kalibrering

Lagt inn: 27 feb 2010, 14:35
av Morten-N146
Skifta motoren på bildet her men det ble ikke i orden. Tok det opp i dag og så på det og da var den gule plastarmen knekt. Vridde over så jeg har luft på ruta og skal innom og kjøpe en ny på mandag. Så får vi se om det ordner seg.

Re: Feikode 14 på ACC ved kalibrering

Lagt inn: 06 mar 2010, 00:07
av MortenW
Der er bare det at om den nye også er i plast så vil den ryke igjen nokså kjapt. Når mekanismen er blitt litt slitt så behøves litt mere moment for å vri spjellet, og da ryker plastarmen lett. Den som Saab selger ble riktignok modifisert på et tidspunkt, men den ryker lell!
Du skulle ha hatt tak i den som er i metall.
Helt sikkert noen her som vet hvor du kan få tak i den? I metall. Tror Mekkonomen skal ha den..

Re: Feikode 14 på ACC ved kalibrering

Lagt inn: 06 mar 2010, 10:28
av Ingvar N629
Partsforsaabs vet jeg har i metall, og det skal visst Speedparts ha også.

Re: Feikode 14 på ACC ved kalibrering

Lagt inn: 15 mar 2010, 06:22
av Morten-N146
Ingvar N629 skrev:Partsforsaabs vet jeg har i metall, og det skal visst Speedparts ha også.
Denne delen tror jeg det ikke finnes repsett i metall for. Finnes for de andre som pleier å knekke: http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... aket.shtml