Batteribytte i fjernkontroll -05 9-5

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Snurrbo
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 31
Registrert: 05 aug 2009, 14:37
Medlemsnummer: N1747
Navn: Jakob
Bil: Saab 9-5 2,0t
Sted: Vestlending i Bærum

Batteribytte i fjernkontroll -05 9-5

Legg inn av Snurrbo » 24 aug 2010, 13:56

Hei!

Jeg lurer på om det er mulig å bytte batteri i fjernkontrollen selv, eller om den må programmeres på nytt når den har vært strømløs. Noen som vet?

Jeg ser at Børre sier at meldinga om batteribytte går på timer. viewtopic.php?f=37&t=26045&p=186355 Jeg får ikke det til å stemme, for jeg tror den bare har sagt fra om det når jeg bruker den ene fjernkontrollen/nøkkelen. Meldingen kommer heller ikke hver gang, så jeg lurer på om temperaturforskjeller kan gi nok spenningsendring til at batteriet er over eller under grenseverdien for alarm. Dette er et mindre viktig sidespørsmål, og jeg har ikke peiling, men jeg begynte å lure. Noen synspunkter eller fasit på dette?
M12 Citroen C-Zero - 180 Nm og bakhjulsdrift => Artigere enn den ser ut :-)
M05 9-5 Vector Estate 2,0t - Manuell, Aero eksteriør, Maptuner E85 steg 1

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Batteribytte i fjernkontroll -05 9-5

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 aug 2010, 14:39

Det går fint ann å bytte batteri sjøl. Batteriet du skal ha heiter CR1632, og du treng 1 batteri pr. fjernkontroll. Om du har den vanlige nøkkelen med knappane på "nøkkelskaftet" er det eit hol på sida på nøkkelen som du stikk en tynn streng eller lignandes, då vert loket batteriloket vippa opp.
Du treng ikkje programere nøkkelen etter batteribytte, men du må somregel trykke 10 gongar på lås eller lås opp før du får respons ifrå bilen.

Svar