Hei!
Har ein sub + forsterker stående som eg har lyst å sette i bilen. Bilen eg har er en Saab 9-3 2001 modell. I bilen har eg det orginale anlegget stående. Korleis kan eg få koblet opp suben og går der noken kanal bakover som eg kan legge kablane inni? Generelt så lurer eg på ka som må til for å få bruke suben i bilen.
Sub i Saab 9-3 2001 mod.
Moderator: Moderatorer
-
- Medlemsnummer: N2208
- Navn: Leif-Erik
- Bil: Saab 9-3 2.0t 2001 modell
- Sted: Bremanger
Sub i Saab 9-3 2001 mod.
Mvh.
Leif-Erik
Leif-Erik
- Emil N2221
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N2221
- Sted: Drammen
Re: Sub i Saab 9-3 2001 mod.
Hei.
Alt etter hvor stor mye strøm bassen drar, selvfølgelig.
Det du må gjør er å dra en en kabel fra + polen på batteriet foran til bagasjerommet(eller der du ønsker å plassere forsterker/element). Deretter kan du dra en kabel fra minuskontakten fra forsterker ned til karosseri(rent metall), husk god jording.
Husk at diameter på strømkabler bør være av stor nok tykkelse. Bedre med for store kabler enn for små!
Signalkabel og styrestrøm behøver du og. Jeg er usikker på hva slags cd-spiller som sitter i bilen din, men du må iallefall finne ut om du har kontakt bak spilleren til signalkabler. Signalkabelen går altså fra cd-spiller til forsterker.
Forsterkeren må også ha en styrestrøm. Denne kan du gjerne koble på styrestrømmen som går til cd-spilleren (T-kryss).
Edit:
Tviler forresten på at det går noen signalkabler bakover (om ikke noen andre er kjent med det motsatte).
Alt etter hvor stor mye strøm bassen drar, selvfølgelig.
Det du må gjør er å dra en en kabel fra + polen på batteriet foran til bagasjerommet(eller der du ønsker å plassere forsterker/element). Deretter kan du dra en kabel fra minuskontakten fra forsterker ned til karosseri(rent metall), husk god jording.
Husk at diameter på strømkabler bør være av stor nok tykkelse. Bedre med for store kabler enn for små!
Signalkabel og styrestrøm behøver du og. Jeg er usikker på hva slags cd-spiller som sitter i bilen din, men du må iallefall finne ut om du har kontakt bak spilleren til signalkabler. Signalkabelen går altså fra cd-spiller til forsterker.
Forsterkeren må også ha en styrestrøm. Denne kan du gjerne koble på styrestrømmen som går til cd-spilleren (T-kryss).
Edit:
Tviler forresten på at det går noen signalkabler bakover (om ikke noen andre er kjent med det motsatte).
Saab 900GLs 1980 (solgt)
Saab 900 Aero (ombygd) 1979 (solgt)
Saab 9-5 2,3t 2000 (solgt)
Saab 9000 2,0t CSE A50 MapTun steg 3
Saab 900 Aero (ombygd) 1979 (solgt)
Saab 9-5 2,3t 2000 (solgt)
Saab 9000 2,0t CSE A50 MapTun steg 3
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1393
- Navn: Alexander
- Bil: saab 900t 94
- Sted: sarpsborg
Re: Sub i Saab 9-3 2001 mod.
husk!! legg strøm kabelen for seg sjøl og signal kabel for seg sjøl, ellers får du mye støy på anlegget ditt.