Hei. Har sett at noen monterer 6,5" høyttalere i døren på sine biler, men må da kutte vekk noe. Dette ønsker IKKE jeg å gjøre og derfor spør jeg.
Vil disse passe i min bil?
http://www.audiobutikken.no/bilstereo/h ... 1320s.html 5,25 komponentsett
http://www.audiobutikken.no/bilstereo/h ... 6931r.html 6x9 fulltone
Ønsker et enkelt, men velspillende anlegg som ikke synes. Planen er å legge diskantene i dashbordet hvor de originale høyttalerene sitter og bytte ut 6x9 bak for å få litt mer fyldig lyd i kupeen. Philipsen som sitter i fra originalt er ikke noe å spare på så planen er å bytte den ut med denne:
http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=235030036
For billig, eller grei nok? Så lenge den er sort, kan blåse liv i fire høyttalere har AUX inngang og oransje belysning er jeg fornøyd.
Montering av diskanter i dash. Tenkte jeg kunne strippe de gamle høyttalerene for magnet og element og bare bruke opphenget til brakett. Noen som har gjort dette?
Er det ledninger lagt opp i døren? Kan disse bare strippes og kobles på delefilter, eller bør jeg trekke opp nye kabler?
På forhånd takk for svar.
Opgradering av høyttalere i NG900
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N2263
- Bil: 1998 Saab 900S 2,0i
Opgradering av høyttalere i NG900
98' Saab 900S 2,0i
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N2129
- Bil: Saab NG900 1995
- Sted: Sortland , Vesterålen , Nordland
Re: Opgradering av høyttalere i NG900
er rar dimensjon på hullene i dørene , kjøpte noen som var 5,25" og de måtte jeg skjære ut en plate for og få til og skru fast i døren . er egentlig ikke helt sikker på hvilken dimensjon som faktisk passer rett inn der.
I min ng900s 1995 var det aldri høytalere i dørene eller i "hatthyllen"
det lå heller ikke kabler til disse plassene.
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid= ... &katid=171
Her har de høytalere som passer i dashen.
Vil anbefale og koble 6x9" på forsterker
I min ng900s 1995 var det aldri høytalere i dørene eller i "hatthyllen"

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid= ... &katid=171
Her har de høytalere som passer i dashen.
Vil anbefale og koble 6x9" på forsterker

-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1393
- Navn: Alexander
- Bil: saab 900t 94
- Sted: sarpsborg
jeg anbefaler focal hvis du skal ha bra lyd 
jeg fiksa 5.25 i dørene mine men det passa ikke helt men med dekselet rundt høytallerene så syns det ikke.
jeg har da alpine 5.25

jeg fiksa 5.25 i dørene mine men det passa ikke helt men med dekselet rundt høytallerene så syns det ikke.
jeg har da alpine 5.25
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
i hatte hylla er det rar dimensjon der og, men jeg fikk montert 6x9 høyttalere der. men da måtte jeg montere den under ifra, så jeg måtte demontere hele monteringsbraketten til høyttalerne
satte inn noen litt eldre konkurranse høyttalere, låter knall 

dagens vits, BMW på vinterføre!
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N1614
- Navn: Per Arne
- Bil: 2000 Saab 9-5 Aero
- Sted: Steinkjer
To-Takt-Trond skrev:i hatte hylla er det rar dimensjon der og, men jeg fikk montert 6x9 høyttalere der. men da måtte jeg montere den under ifra, så jeg måtte demontere hele monteringsbraketten til høyttalernesatte inn noen litt eldre konkurranse høyttalere, låter knall
Dette har jeg også gjort i min bil. å det funker greit med 6*9 biltema høytallere. I dørene får du inn 6"5 vis du kan å lage en braket i foreksempel tre. du må kansje kutte litt i underkant dør for å få inn Terminalene. Men det er fort gjort å få på et lag lakk over kuttet. Er da ikke vanskelig det. På Diskantene kan du foreksempel ta en vanlig blekkplate eller hardplast å forme til en braket som passer
Hm.
Jeg slenger meg med her, jeg eier en 97 Saab 900S, men jeg har totalt 6 høytalere i bilen, 2 i dash, 2 i frontdørene, og 2 på sidene i bagasjerommet.
Ønsker meg rett og slett bare ny og bedre lyd, og lurer dermed på om jeg bare kan kjøpe nye høytalere og montere? Vil dette funke, eller må jeg ta til bryet med å kjøpe forsterker og starte med kabling (fysj!!). Ønsker et enkelt og greit oppsett, er ikke så veldig nøye med superlyd. Sto en philips spiller i bilen, som jeg har byttett ut med en fra pioneer.
Jeg slenger meg med her, jeg eier en 97 Saab 900S, men jeg har totalt 6 høytalere i bilen, 2 i dash, 2 i frontdørene, og 2 på sidene i bagasjerommet.
Ønsker meg rett og slett bare ny og bedre lyd, og lurer dermed på om jeg bare kan kjøpe nye høytalere og montere? Vil dette funke, eller må jeg ta til bryet med å kjøpe forsterker og starte med kabling (fysj!!). Ønsker et enkelt og greit oppsett, er ikke så veldig nøye med superlyd. Sto en philips spiller i bilen, som jeg har byttett ut med en fra pioneer.