Å gå fra ettermarkedsstereo til org. Saab [1998 900]

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Azerty
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 67
Registrert: 15 jun 2011, 23:00
Medlemsnummer: N2263
Bil: 1998 Saab 900S 2,0i

Å gå fra ettermarkedsstereo til org. Saab [1998 900]

Legg inn av Azerty » 26 sep 2011, 17:54

Hei.

Har fått tak i ikke bare en, men to originale spillere til Saab. En fra et hyggelig medlem på forumet her og en fra høggern.

Tanken er å prøve å bygge om til AUX, så greit å ha en i reserve.

Problemet er bare det at på de to ISO-pluggene som ligger originalt i bilen, så er to av ledningene tatt ut og ligger løst. Nå sitter jeg i stua og bilen står et lite stykke unna. Husker ikke fargen på de. Er det noen som har en oversikt over hvilke farger som skal inn hvor?

Et spørsmål til. Jeg har SID2 originalt i bilen og den skal vel være kompatibel med org. stereo? Går alt av signaler fra spiller til SID gjennom bilens originale ledningsnett, eller er det en kabel jeg mangler? Det er jo ingen ekstra utganger på spilleren som jeg vet om (bruker alle unntatt cd-skifter for tiden. Det er der jeg har planer om å bygge inn AUX).

En liten ting til. Nå har jeg sendt PM til selger av spiller nummer en på forumet her og spurt om chassinummer på delebil. Samme til bilopphuggeren. Saab ville nemlig ikke gi ut koder uten dette, men de mente også at spilleren sannsynligvis måtte programmeres inn. Jeg trodde dette bare gjaldt 9-3 og ikke 900. Stemmer det, eller må jeg innom Saab?

Det eneste jeg mangler av kabler nå er det som går fra spilleren til forsterkeren i AS3 systemet, men kan jeg bruke en hvilken som helst 8-pins DIN plugg, eller må jeg innom Saab og kjøpe original?

På forhånd takk, hilsen snart betalende medlem.
98' Saab 900S 2,0i

Svar