Problem med Dice '01 9-3

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Problem med Dice '01 9-3

Legg inn av Peter » 13 mar 2012, 22:04

Er det noen som vet hva som gjør at Dice-enheten går i stykker, evt hva som går i stykker i dem?

Når jeg kjøpte 9-3n min funket ikke følgende:
Bakrutepusser
Intervall på pussere forran
Radio (radio lock)
varsling for at parklys står på uten tenning på
kupelys oppførte seg rart
ikke noe lys når lysbryteren står til venstre

mulig det var noe mer også, men det husker jeg ikke. Det ble vertfall fort konstatert at alt dette blir styrt av Dice-styreenheten, så en brukt ble kjøpt fra en høgger.
Når jeg satte bilen inn på det lokale Saab-verkstedet for å bytte enheten, ringte han som holdt på med bilen meg for å høre hva det var som ikke hadde fungert, fordi når han hadde gått inn på styreenheten med tech2 hadde chassinr. ikke ligget inne, og bare ved å legge det inn igjen og programmere styreenheten på nytt hadde han fått mye av det han hadde lakt mere til at ikke fungere til å virke igjen. Men når jeg sa alt jeg hadde merket at var galt viste det seg at det fortsatt var noen ting som ikke virket som det skulle, så han byttet styreenheten siden jeg uansett hadde en annen, og da fungerte alt igjen.....

Fram til her om dagen, da kom plutselig feilene tilbake igjen en etter en :x

så det jeg egentlig lurer på er om de styreenhetene bare er så dårlig, at siden jeg byttet til en brukt dice, ikke kunne forvente annet enn at den også kom til å gå stykker, om jeg bare har hatt veldig uflaks, eller om det er noe feil på bilen min som gjør at Dice'n går i stykker :?:
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Svar