9-3 04 bluetooth og anlegg

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
arnebart
Innlegg: 3
Registrert: 23 okt 2013, 16:17

9-3 04 bluetooth og anlegg

Legg inn av arnebart » 26 okt 2013, 11:33

hei! jeg har kjøpt med en 9-3 04 vector, og jeg har bluetooth/handsfree i bilen men je aner ikke hvordan jeg for den til å funke! hadde håpa noen kunne vært veldig snille og forklare meg hvordan dette funker? og veit noen som det finnes aux på orginal spilleren?

Hvordan er det å montere 2din spiller i en så ny bil? og jeg har hørt at saab er så seregent at jeg ikke for montert anlegg inni bilen og hvorfor/hvordan kan je kanskje få gjort dette? :)

99Turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 476
Registrert: 05 nov 2006, 19:53
Medlemsnummer: N1159
Navn: Bjørnar Bakke
Sted: Gjøvik

Re: 9-3 04 bluetooth og anlegg

Legg inn av 99Turbo » 28 okt 2013, 00:08

Nå vet ikke jeg hvordan du kobler til tlf til anlegget, så der skal ikke jeg si så mye, men det kan da ikke være noen stor heksekunst. Ring nærmeste SAAB verksted og spør kanskje? Men resten kan du få svar på :) Dert finnes ikke AUX på original spilleren om det ikke er montert ved salg eller etterpå. Om det er så er den oftest plassert i framkant i rommet under armlenet. Hvis det ikke er montert på bilen din får du kit til det hos SAAB eller ørten plasser på nett, men husk at du må innom Saabverksted for å åpne opsjonen med Tec2. Å gjøre noe annet enn å bytte ut høyttalere på disse bilene er ikke like lett nei. F.o.m 03 og t.o.m 06 er det brukt fiberoptik som kabling til alt bortsett fra høyttalerne i stereon, dermed er det ikke bare å skifte ut hovedenheten. Denne styrer forresten også f.eks tikkelyden i blinklysene. Skal du gjøre noe sånt bør hovedenhetne så og noe annet monteres eksternt lenger ned i dashen med helt egen kabling til alt. Om du har 300w opsjonen så blir det faktisk ikke ille lyd med utskifting av høyttalere, men de mindre opsjonene krever gjerne litt mer. Originale forsterkere er greie å få tak i og montere, men de koster litt også brukt. Uoriginale forsterkere må få signal fra dørhøyttalerne foran via en høy/lav nivå konverter.

Svar