Varsellamper i instrumentpanelet
Moderator: Moderatorer
-
Varsellamper i instrumentpanelet
Har en 1996 Saab 900 II Cab, hvor abs lampen og en rød varseltrekant lyser i instrumentpanelet. Har disse lampene noen sammenheng, og kan det tyde på gåen abs sensor? Håper noen kan svare meg på dette.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Varsellamper i instrumentpanelet
Instruksjonsboken kan fortelle deg mer enn du tror, hvis du ikke kan tyde samtlige varsellamper i dashbordet så vil jeg på det sterkeste anbefale å lese denne. 
Den røde varseltrekanten indikerer egentlig bare at det er en alvorlig feil på et av bilens systemer. Denne tennes sammen blant annet ved alle typer bremsefeil.
ABS-lampe kan tyde på gåen sensor ja, men det kan jo også være flere andre ting som medfører at denne lyser. Andre vanlige feil er gjerne sprukket ABS-krans og skadet ledning til sensor.

Den røde varseltrekanten indikerer egentlig bare at det er en alvorlig feil på et av bilens systemer. Denne tennes sammen blant annet ved alle typer bremsefeil.
ABS-lampe kan tyde på gåen sensor ja, men det kan jo også være flere andre ting som medfører at denne lyser. Andre vanlige feil er gjerne sprukket ABS-krans og skadet ledning til sensor.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Re: Varsellamper i instrumentpanelet
Takk for svar! Nå har det seg slik at jeg akkurat har kjøpt bilen, og desverre fulgte ikke instruksjonsboken med.