Demontering av trionic 5.2 ledningsnett

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Demontering av trionic 5.2 ledningsnett

Legg inn av AndreasE N1216 » 11 mar 2015, 20:33

Hei. Holder på med å demontere trionic-ledningsnettet fra en 9000.
Har kun heynes koblingsskjema, noe jeg har mistane om ikke gjelder trionic!?
Noen som har et koblingsskjema dedikert trionic som de kunne sendt meg?
Har demontert alt frem til den skrukoblingen som går gjennom torpedoveggen. Derfra og inn er det syykt mye ledninger. Noen som har en grei oppskrift på hva jeg kan klippe og hvor de som klippes går hen? Eller må jeg demontere hele dashen og følge alle ledningene fra skrukoblingen og dit de går inne i dashen?
Hvor sitter hovedreleen og hvor sitter bensinpumpereleen?

Setter stor pris på litt hjelp og tips her!
Prøvde å søke på forumet, men fant ikke stort...

Mvh Andreas
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Demontering av trionic 5.2 ledningsnett

Legg inn av Ingvar N629 » 11 mar 2015, 21:20

Hva skal du bruke dette til, da? Skal du konvertere ett eller annet, så klipp alt som ikke går til boksen, det er ikke mye av dette du trenger. Legg opp nye ledninger i mottakerbilen heller, ellers blir det håpløst.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Re: Demontering av trionic 5.2 ledningsnett

Legg inn av AndreasE N1216 » 11 mar 2015, 21:50

Takk for svar Ingvar. Det skal på en 16v motor og inn i 99'n...
Dvs at alt annet enn det som går mellom boksen og kontaktene kan klippes bort?
Hva med hovedrelee og bensinpumperelee? Sitter de i dashen eller i de boksene i motorruet? Bilen skal vrakes om få dager, så det er for sent å blukke noe mer hvis jeg ikke tar nok nå...
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Demontering av trionic 5.2 ledningsnett

Legg inn av Hjelle, N6 » 11 mar 2015, 22:22

AndreasE N1216 skrev: Hva med hovedrelee og bensinpumperelee? Sitter de i dashen eller i de boksene i motorruet? Bilen skal vrakes om få dager, så det er for sent å blukke noe mer hvis jeg ikke tar nok nå...
Finns vel BAK sikringsentralen i hanskerommet.

AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Re: Demontering av trionic 5.2 ledningsnett

Legg inn av AndreasE N1216 » 12 mar 2015, 06:48

gudd. da er det vel best å bruke en anna relebrakett fra feks og900 og lodde på ledningene igjen som skal til releene.

En anna problemstilling jeg har støtt på: hva gjør jeg med hastighetssignalet. Er jo ikke noe slikt i en 99. Noen som har gjort dette før og som har en grei løsning?

Er foresten snakk om 5,5 og ikke 5,2...

Fant en god tråd på et internasjonalt forum som underbygger du du nevnte i første tråd, ingvar.
http://www.saabsforum.com/viewtopic.php?f=19&t=1382

-Andreas
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Demontering av trionic 5.2 ledningsnett

Legg inn av Ingvar N629 » 12 mar 2015, 07:21

Enda bra du skal bruke 5.5 og ikke 5.2. Du kan enkelt og greit programmere om litt i software og benytte turtallssignalet, bare koble sammen ledningene. Mister muligheten til å ha momentbegrensning.
Et alternativ er å fikle inn et speedometer fra en og900 med utgang for cruisekontroll, da finner du hastighettsignal som firkantpuls på den midterste pinnen på cruise-kontakta.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

AndreasE N1216
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 350
Registrert: 17 okt 2006, 18:56
Medlemsnummer: N1216
Navn: Andreas Ente
Bil: opalgrønn -76 99 2d
Sted: sandnes

Re: Demontering av trionic 5.2 ledningsnett

Legg inn av AndreasE N1216 » 12 mar 2015, 21:01

momentbegrensninga får jeg da heller ta med høyrefoten...
Hadde vist to bosch-ledningnett liggende fra og900 med relebrakett for hovedrele og pumperele :)
sort 900gasser fra -85 ---- solgt
opalgrønn 99 2d fra -76 ---- nå med racing-gir og brekk bak

Svar