Sentrallås

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
hamland
Innlegg: 1
Registrert: 04 nov 2015, 15:36
Navn: Thomas

Sentrallås

Legg inn av hamland » 04 nov 2015, 15:49

Hei!

Jeg har i tre år nå eid en Saab 900s 96mod, som plutselig ble til delebil da jeg kom over en Saab 900SE 96mod som kun hadde gått 130.000km. Problemet med den ¨nye¨ bilen er at sentrallåsen er helt ute å kjører. Jeg fikk kun ett sett med nøkler, og bilen reagerer ikke når jeg skal låse opp med knappene, hverken bakluke eller dører. Når jeg prøver å låse opp med nøkkelen er det kun den døra som låser seg opp, de to bakdørene min er forøvrig umulig å få opp, da låsene sitter fast. Har prøvd å dra opp låseknobben på innsiden, med den sitter bom fast.
Så det jeg lurte på var om det har noe med sentrallåshjernen å gjøre? Er det isåfall mulig å bytte den med den som sitter i delebilen min?

Setter veldig stor pris på alt av svar!

Mvh
Thomas

redturbo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 664
Registrert: 05 jan 2012, 21:39
Navn: Tom Hummel
Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
Sted: Oslo / Hvaler

Re: Sentrallås

Legg inn av redturbo » 19 nov 2015, 10:23

Forbehold:
Det virker som om det er låst i "dead-lock" hvis ingen av de andre dørene lar seg åpne innenifra med å trekke opp knappen.
Det var ikke situasjonen hos meg og kan hende at ikke lar seg løse slik som jeg beskriver det:

Dette virket for meg:
Du skriver ikke om du har byttet batteri i nøkkelen?
Etter du har gjort det kan det hende at du måte trykke 3-4 ganger etter hverandre på nøkkelen før de "snakker sammen" igjen.
Prøv evt å koble fra bilbatteriet en stund også.

Svar