Hei Saab-kjennere.
Har en 900i -97 som ikke fikk godkjenning ved "EU-kontroll" fordi hornet ikke virker.
Det fungerer når det trykkes på åpning av bakluke dersom dørene ikke er åpnet, men det er kanskje ikke samme hornet?
Har sett her i forumet at hornet på enkelte andre modeller går gjennom SID panelet. På min bil er dette borte, DVs det er vel SIU det heter på denne modellen...
Er det noen som vet om hornet også er avhengig av dette panelet må min bil?
Horn virker ikke. Tips til nødløsning?
Moderator: Moderatorer
Horn virker ikke. Tips til nødløsning?
Saab 900i 97/98
B204I
B204I
- Kato
- 2.0 bar
- Innlegg: 936
- Registrert: 05 nov 2013, 23:08
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: Horn virker ikke. Tips til nødløsning?
Uten at jeg kjenner til 900, tror jeg nok at det er tyverialarmhornet som da høres, og at "tuta" er koblet utenom panelet, som vist på skjema i lenka: http://autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1997/ ... /13706.pdf
Det er jo både relé, knapper, sleperinger, sikring #1 og selve hornet som kan være feilkilder, så ett forslag til feilisolasjon er at du napper ut hornreléet og så "ohmer" fra sokkelpinne #5 (85) her til et godt, uisolert punkt på chassis og trykker på hornknapp(er). Får du et rimelig lavt utslag her, måles det fra pinne #2 (87) til jord for kontinuitet gjennom hornet.
Og sikringen er selvfølgelig sjekket
Det er jo både relé, knapper, sleperinger, sikring #1 og selve hornet som kan være feilkilder, så ett forslag til feilisolasjon er at du napper ut hornreléet og så "ohmer" fra sokkelpinne #5 (85) her til et godt, uisolert punkt på chassis og trykker på hornknapp(er). Får du et rimelig lavt utslag her, måles det fra pinne #2 (87) til jord for kontinuitet gjennom hornet.
Og sikringen er selvfølgelig sjekket
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Horn virker ikke. Tips til nødløsning?
Sjekk sleperingen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan