Kupévifte, uoriginalt eller originalt?

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
stighagen
Innlegg: 4
Registrert: 08 jul 2015, 22:18
Navn: Stig Hagen

Kupévifte, uoriginalt eller originalt?

Legg inn av stighagen » 10 jan 2016, 17:25

Heisan!

Jeg må bytte kupévifta som er gåen på min Saab 9-5 1999 2.0t med klimaanlegg. Det er jo en bil fra 1999, er det viktig å velge originale fremfor uoriginale deler?

Jeg har 2 muligheter på http://shop.speedparts.se/sv/prod/origi ... 49085.html

Hva anbefaler dere meg å gjøre? Er det greit å spare noen få hundrelapper på uoriginale deler?

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Kupévifte, uoriginalt eller originalt?

Legg inn av Hjelle, N6 » 10 jan 2016, 19:18

Det der får du jo vurdere litt sjøl, finns ei noko fasitsvar på det med original vs ettermarked. Men om du ikkje tenker ha bilen so lenge, og/eller gjer jobben sjøl er det jo alltid greit å spare nokre kroner. Må du derimot sette inn bilen på verksted for å få jobben gjordt kan det lønne seg å legge på dei ekstra kronene for ein originaldel, du har vel neppe lyst til å betale for eit bytte til inom kort om det skulle vsie seg at det er dårlig kvalitet på den uoriginale delen...

Sjøl bytta eg vfte på min i sommar, eg handla ei originalvifte. Til den prisen og mellomlegget hadde ihvertfall mitt val vore enkelt.

stighagen
Innlegg: 4
Registrert: 08 jul 2015, 22:18
Navn: Stig Hagen

Re: Kupévifte, uoriginalt eller originalt?

Legg inn av stighagen » 12 jan 2016, 06:26

Takk Hjelle. Tror jeg går for den originale :-)

Trope
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 315
Registrert: 19 jul 2012, 00:54
Navn: Trond Pedersen
Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
Sted: Fredrikstad

Re: Kupévifte, uoriginalt eller originalt?

Legg inn av Trope » 15 jan 2016, 23:11

Vifta mi bråker som et uvær når ACen er på og vifta går på fult regner da med at denne er defekt. Hvordan er det mulig å få ut denne vifta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Kupévifte, uoriginalt eller originalt?

Legg inn av Hjelle, N6 » 17 jan 2016, 20:26

Trope skrev:Vifta mi bråker som et uvær når ACen er på og vifta går på fult regner da med at denne er defekt. Hvordan er det mulig å få ut denne vifta.
Det er rimelig rett fram skruing, men litt jobb. Ta av viskararmane, og deretter det svarte dekselet under frontruta. Ta vekk viskarmekanisma, då får du rimelig bra tilgong til vifta etterkvar. Rimelig grei skruing, du ser egentlig kva som må vekk når du har fått ut viskarmekanisma. Ta det forsiktig med plastdekselet, er nokre klipps heile veien under framruta som må lirkast ut, lett at dei knekk.

Svar