Stereoanlegg i Saab 9-5 stasjonsvogn 2005

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Vegar_85
Innlegg: 2
Registrert: 16 jan 2016, 16:04
Navn: Vegar

Stereoanlegg i Saab 9-5 stasjonsvogn 2005

Legg inn av Vegar_85 » 16 jan 2016, 16:27

Hei.

Ny i forumet og har noen spm angående stereo i saab 9-5 da jeg vil oppgradere dette.hovedenhet er bestillt men må ha høytallere.tenker og bytte ut alle orginale høytallere.vil ha noe spiller greit.har den fordelen att jeg får greie priser på pioneer igjennom jobben så satser på og få tak i alt der.hva vil dere annbefale og sette inn i bilen som kan passe rett i orginal festene uten store modifikasjoner.vil gjerne beholde orginalgitter.skal ha en som kan bilstereo og er mekaniker til innstallere alt.bilen får jeg ikke før om ett par uker så er usikker på hva som passer i dører og så videre har lest litt og skjønt att det er 6,5 " i fremmdører og 4" i bakdører usikker på mål som passer i forhold til dybde og slikt? Og er det plass til 6x9 bak baksetene uten og gjøre noen modifikasjoner? Mange spørsmål og sikkert rotete skrevet men har liten peil på saab og tenkte dette var plassen og spørre :) setter stor pris på alle svar.

Mvh

Vegar

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Re: Stereoanlegg i Saab 9-5 stasjonsvogn 2005

Legg inn av ut218 » 16 jan 2016, 16:44

Litt jobb hvis det skal gjøres ordentlig. De 3 høyttalerne i dashbordet har ulik størrelse. 3,5 og 2,5 såvidt jeg husker. Forsterkerne har balansert linjeinngang. Så du bør enten bytte eller montere en overgang. når du skal ordne stereo i saaben er likevel første bud å stive av alt. Enormt mye bedre bass ved bare å kle stålet i døra med butylplater, samt kle baksiden av dørtrekket med dempeskum for å hindre ekko. Gjorde det samme med hattehylla på min sedan. God uttelling også der. Har hørt at digital signalprosessor, i tillegg for å fjerne uønskede frekvenser resonans og time lyden også har enormt mye å si. Var selv inne på tanken på å bytte ut høyttalerne og har delvis også gjort det, monterte macrom toveis system men angrer på at jeg ikke kjøpte dls gothia og treveis, istedet. Da med egen pod på a stolpen for diskanten, og 3,5 mellomtone på gammel diskantplass.
2002 9-5 Aero automat

Svar