Jada, nok et stereo/dab innlegg.. :)

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Mickey1500
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 148
Registrert: 14 des 2015, 07:46
Navn: André
Bil: Saab 9-5 Vector Estate 2005
Sted: Oslo

Jada, nok et stereo/dab innlegg.. :)

Legg inn av Mickey1500 » 07 apr 2017, 18:44

Ser det er mange innlegg ang å sette inn et nytt anlegg.. men de er gamle og nye modeller har kommet på markedet... Bilem er det eneste stedet jeg hører på musikk(er litt lei etter å ha jobbet med musikk i 15 år :lol: ), men hører stort sett kun på radio(p4).. Greit med selskap i bilen... Har forstått at jeg har Bose anlegg i bilen, og at jeg antageligvis har as2(selv om jeg ikke skjønner bæret av forskjellen..
Går det greit å sette inn en 2 din spiller direkte, pluss chassis og adapter til rattknappene? Må man da ta ut metallchassiset inni der, eller plugger man 2 din rett inn?
Kan denne fungere greit?
https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... px-7000dab

Eller vurderer bare å kjøpe en brukt, da det eneste jeg er ute etter er radio og trenger dab da .. men vil ikke ha en adapter i veien noen plass.. :)

Eller vet dere om andre billige og greie spillere enda billigere enn denne? :)
Tips mottas med stor takk... :)
Kjøpt min første Saab :shock:

Saab 9-5 Vector Estate 2005
Orginalt 2.0t, men satt inn 2.3t og tunet hos Åge

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Jada, nok et stereo/dab innlegg.. :)

Legg inn av Hjelle, N6 » 09 apr 2017, 10:21

Kjappversjonen: På 9-5 var det Pioneer (AS1/2) og harman/kardon(AS3) som leverte systema. Bose leverte toppmodellen på nyare 9-3. Lettaste måten å finns ut om du har AS2 eller 3 er å sjå om du har basskasse i høgre hjørne bak i lasteromet på estate. Har du ikkje det har du AS2, på sedan er det 6x9" i hattehylla om en har AS3.
Ja det vil virke direkte, men sidan originalopplegget i desse bilane som du sikkert har funne ut har balansert signal og ein ettermarkedsspelar som regel har ubalansert (eller normalt) signal må du gjere noko for å ungå smell i høgtalarane. Det står greit beskrive i dei andre trådane, so går ikkje inn på det her.
Med ny spelar tek du ut radiokorga og erstattar den med 2-DIN monteringssett som du skriv, mulig en kan bruke den originale om en modifiserar den litt, har aldri testa.

Svar