Integrert dab+ løsning?

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
SanderTH
Innlegg: 1
Registrert: 05 jun 2017, 16:58
Navn: Sander Thorsdalen
Bil: Saab 9-3 Arc 2.0t 2003

Integrert dab+ løsning?

Legg inn av SanderTH » 05 jun 2017, 17:32

Kjøpte for noen dager siden en Saab 9-3 2003 mod. og er nå på jakt etter en dab løsning til bilen, men utifra det jeg kan se så vil det bli vanskelig og montere vanelig 1 eller 2 din dab spiller i bilen? Har lyst til å beholde muligheten til å bruke knappene på rattet og beholde "Orginal" looken så dab adapter er siste utvei..
Har funnet et firma som heter transmedia som selger noe dem kaller MediaDAB som vistnok er en slags integrert dab adapter, er det noen som har noe erfaring her med disse? https://www.transmedia.no/products/saab ... interface4

Hvor kunne jeg eventuelt ha montert en dab spiller 1 eller 2 din her?Bilde


Er første saaben jeg har hatt så tenkte kanskje det er noen her med litt mer erfaring her en meg som kunne hjuplet meg litt her :)

Trope
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 315
Registrert: 19 jul 2012, 00:54
Navn: Trond Pedersen
Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
Sted: Fredrikstad

Re: Integrert dab+ løsning?

Legg inn av Trope » 31 aug 2017, 22:48

Har du funnet en løsning?
Har du testet denne?
Vurderer samme løsning i 9-5

Paalae
Innlegg: 1
Registrert: 31 mai 2014, 16:46

Re: Integrert dab+ løsning?

Legg inn av Paalae » 01 sep 2017, 19:24

Her kan du montere din 1 på 3 timer.
Ta ut orginal CD spillern. Kjør en Loop på optisk kabelen. Klipp alle 4 høyttalerene i quadlocken. Klipp alle ledningene på forsterker under fører sete. Trekk opp nye kabler frem til ny spiller. Koble senter høyttaleren på en av de 4 i quadlocken for å ikke miste blinkers og ryggesensor lyd. Koble strøm til sigarett tenneren og styrestrøm der strømmen kom fra gamle CD spillern. Trekk opp dab antenne og vipps du har en ny spiller med Bluetooth, dab og AUx. Kjøp en interface overgang for å få lyden på rattet til å fungere.

Svar