Connects2 CTSSA002.2 kobling

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
silketigern
Innlegg: 8
Registrert: 21 mar 2016, 12:46
Navn: Eirik
Bil: Saab 9-3 cab 1999
Kontakt:

Connects2 CTSSA002.2 kobling

Legg inn av silketigern » 07 jul 2017, 15:31

Hei, jeg kjøpte her om dagen en "Connects2 CTSSA002.2" sånn at rattknappene skal funke på min pioneer spiller. Fant den superbillig på finn (50kr), bakdelen var at jeg bare fikk boksen og pioneer koblingen, altså ikke ledningene som skal kobles mellom bilen og stereoen. På bildene jeg finner på nettet ser det ut som om det bare er 4 ledninger som går fra bilen og inn i boksen, så jeg tenkte at dette går det an å løse selv, uten å måtte kjøpe hele sulamitten for 700kr.

Problemet er at det ikke finnes noen bilder av "baksiden" av boksen, der ledningene går inn. Fargene på ledningene er lette å tyde, men hvor skal de kobles? Er det noen som har dette kittet som vet hvor de ulike ledningene skal? Eventuelt noen tips på hvor jeg kan finne det? Har googlet meg ihjel på dette uten å finne noe...Det er 14 "pins", så prøve å feile er ikke aktuelt. (jeg kjenner til strømtyvtrikset, trenger bare å vite hvilke ledninger som skal hvor).

silketigern
Innlegg: 8
Registrert: 21 mar 2016, 12:46
Navn: Eirik
Bil: Saab 9-3 cab 1999
Kontakt:

Re: Connects2 CTSSA002.2 kobling

Legg inn av silketigern » 07 jul 2017, 15:31


Brukeravatar
Kato
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 936
Registrert: 05 nov 2013, 23:08
Navn: Kato Herland
Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
Sted: Tromsø

Re: Connects2 CTSSA002.2 kobling

Legg inn av Kato » 07 jul 2017, 20:58

Dette har jeg ikke greie på, men kanskje er denne noe oppklarende: http://www.connects2downloads.co.uk/c2/ ... A002.2.pdf
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2.

StenR
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 26 nov 2009, 10:41

Re: Connects2 CTSSA002.2 kobling

Legg inn av StenR » 08 jul 2017, 12:35

Kjenner ikke dette kitet, så blir gjetning. Men på kabelkittene jeg har vært borti er gul vanligvis 12v konstant, sort jord og rød 12v over tenning. Da sitter du igjen med sort/gul som sikkert skal mekkes til et sted under rattet, siden jeg mener dette adapteret ikke bruker canbus, men "sniffer" på spenningen fra rattkontrollen direkte (som er årsaken til alt det ikke fungerer med F1 ratt).

StenR

Svar