[BT->FM] Noen som har noe erfaring med denne?

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
krt16
Innlegg: 23
Registrert: 29 apr 2012, 22:49
Bil: Saab 9-3 2.2 TID '03

[BT->FM] Noen som har noe erfaring med denne?

Legg inn av krt16 » 02 nov 2017, 19:12

Heisann!
Sitter å tenker på og leter opp måter å få AUX/Blåtann i bilen min på da jeg mangler DAB og egentlig gjerne skulle hatt AUX over Radio i bilen min. Har funnet mange forskjellige ting, men ser ut til at det enkleste vil være en FM sender. Prøvde en kjempebillig en fra Clas Ohlson, den fungerer, men sliter med rekkevidden på den så den kutter ut fra radioen titt og ofte.

Ser på en Xiaomi Roidmi som en mulighet (Link under) etter å ha lest om disse på dinside hvor de testet den og sa den fungerte helt greit uten store negative trekk på den. Men etter å ha brent meg på en FM sender allere på rekkevidden har jeg ikke store forhåpninger på denne som da blir enda mindre (I mitt hode: Mindre antenne = Dårligere rekkevidde?) og jeg MÅ ha den i 12V kontakten i front under CD spilleren siden kontakten i midtkonsoll ikke har strøm. Ihvertfall frem til jeg får arbeidslyst nok til å finne ut hvorfor det ikke er strøm der.

Så spørsmålet er. Noen som har prøvd denne? Erfaring med denne fra før? Forslag til andre/bedre løsninger? Så det var linket til original AUX kabel flere steder her og så på det, men tror ikke jeg er så investert i å få AUX/BT i bilen min at jeg vil betale et verksted for å aktivere AUX i bilen min. (Eller plukke ut CD spilleren for den del). Ser på denne her som en god løsning da jeg "mister" en 12V kontakt til fordel for både lading og FM sender. I motsetning til det som ville vært nåværende løsning hvor jeg bruker en for USB lading og en for senderen.

Link til Roidmi Adapteret jeg snakker om:
https://www.ebay.com/itm/Xiaomi-ROIDMI- ... Fjoo3W6b3w

Svar