halogen til xenon 9-5 2006

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Grafraf
Innlegg: 7
Registrert: 06 aug 2015, 09:38
Navn: Raphael Vaxelaire
Bil: 9-5 1,9 Tid 2006 model

halogen til xenon 9-5 2006

Legg inn av Grafraf » 27 nov 2017, 21:05

Hei.
Hva må jeg velge her for 9-5 1,9 Tid fra 2006?
http://www.vvme.com/hid-conversion-kits

Og må jeg også kjøpe "relay harnesses" i tillegg?
Takk!!!

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: halogen til xenon 9-5 2006

Legg inn av TiaZzz » 29 nov 2017, 13:17

Pæretypen som brukes bestemmer. Ekstra ledningsnett trengs ikke og gir ofte flere feilmeldinger enn bruk av originale ledninger.

Jeg har gjort dette og gått tilbake til halogen. Hadde Xenon i langlys. Det er både positivt og negativt. Positive er når pærene er blitt varme og du er alene på veien så er det dagslys foran bilen. Negative er at det blir CANBUS-feilmeldinger uansett og kalde pærer lyser veldig dårlig. I tillegg er det ikke lovlig så skulle man bli stoppet i teknisk kontroll så er det smekk. Det må også ut for PKK.

Jeg skal nå hive sånn Kina-xenon (fra VVME, tror jeg) i noen ekstralys for vinteren. Så kan jeg montere av skiten når det blir lysere i været.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: halogen til xenon 9-5 2006

Legg inn av Hjelle, N6 » 29 nov 2017, 13:56

VVME har jo vanligvis grei kvalitet på greiene, hadde lampar og ballastar ifrå dei på dei seinaste ekstralysa eg hadde. Hadde det dei kallar digitale slim-ballastar og 65W lampar og dei klarte seg ganske bra. På dei åra eg hadde dette bytta eg vel ein lampe og ein ballast, noko som er heilt greit iforhold til prisen og ytelsen.

Personlig hadde eg ikkje brydd meg om å konvertere om eg hadde hatt bilen til trådstartar, legg heller pengane på eit par ordentlig bra halogen lampar og få våtslipt og polert opp lykteglasa dine. Du har vanligvis en del å hente i lysstyrke på dei to tinga der.

Grafraf
Innlegg: 7
Registrert: 06 aug 2015, 09:38
Navn: Raphael Vaxelaire
Bil: 9-5 1,9 Tid 2006 model

Re: halogen til xenon 9-5 2006

Legg inn av Grafraf » 29 nov 2017, 21:06

Takk for svar folkets! Har polert glasset og byttet til Philips Xtreme Rally, men synes fremdeles at bilen lyser litt dårlig. Men hvis dere mener at å byttet til xenon er ikke helt topp da droppe jeg det. Stoler på dere!! GOD JUUUUULL!!!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: halogen til xenon 9-5 2006

Legg inn av Hjelle, N6 » 29 nov 2017, 21:35

Det er jo opp til kvar enkelt kva en synes er "bra" og ikkje, men det er jo berre å prøve seg fram. Fks dette skulle nok funke fint; http://www.vvme.com/popup-product-info? ... cts_id=885 og somsagt, skal det som nemt av TiaZzz ikkje trengs noko meir enn dette. Det som kan vere greit å handle ekstra er nokre fuktsikre kontakter (fks. DT-kontakt) slik at du kan lett kan bytte fram og tilbake til halogen om du skulle trenge det.

Personlig har eg montert ein LED-bar slik at eg har litt meir på fjernlysa, i tillegg til Nightbreaker halogenlampar.

Svar