Pioneer DAB - tilkobling

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
elling
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 55
Registrert: 05 mai 2006, 23:07
Medlemsnummer: N210
Navn: Knut
Bil: Aero 900 88 mod

Pioneer DAB - tilkobling

Legg inn av elling » 31 des 2018, 17:24

Hei
Trøbler litt med tilkobling av DAB radio i saab 9-5, 1999 modell Aero (estate).
Radioen er en Pioneer AVH-Z5100 DAB. Fulgte med rattfjernkontroll adapter med monteringskit fra Connects2. Alt kjøpt via radiospesialisten.
Har fulgt monteringsanvisningen og spilleren fungerer med tenningsnøkkel i posisjon ON og med motor i gang. Spilleren husker/lagrer også radiokanaler mellom hver start/stop.
Har ikke fått fjernstyring fra rattet til å fungere, enda. Denne er også montert iht anvisning fra connects2. Men det var ikke klinke logisk/samsvar med farger på ledninger. Har holdt meg unna airbag ledninger og mener å ha koblet meg til rette ledningen øverst på rattstammen (under øverste plastdeksel ved viskerbryter). Ledningen var gul.
Har søkt rundt på forumet, men ikke funnet ut av dette.
Regner med at det også skal kunne være mulig å bruke spilleren selv om tenningsnøkkel står i OFF?
Snakket med radiospesialisten som ikke kunne bidra med svar.
Før jeg plages noe mer tenke jeg sjekke om det er noen her på forumet som tilfeldigvis har gjort det samme nylig…
Knut

Brukeravatar
ove.arstad
Innlegg: 18
Registrert: 14 jun 2016, 20:32
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: Saab 9-5 05 Vector
Sted: Etnedal
Kontakt:

Re: Pioneer DAB - tilkobling

Legg inn av ove.arstad » 04 jan 2019, 08:03

Følger denne, har stilt samme spørsmål på Facebook vedrørende rattkontroll adapter til min 9-5 Vector automat 05 mod. Har erfaring med tilsvarende som deg Elling ,men i en og 9-3, fikk til med connects2 og tilkobling under rattstamme bare + lydstyrke opp på ettermontert 2din spiller . Fikk råd om å kontakte Radiospesialisten, men da må det være fånyttes når du ikke får hjelp der. Må være noen som kan være behjelpelige med dette spørsmålet , for min del litt irriterende at det selges produkter som ikke oppfyller de krav man burde forvente seg ;-) Ove Da har jeg funnet en tråd med forklaring hvor man kan kjøpe rattkontrolladapter for å få dette til å funke!! Les :viewtopic.php?t=46973
SAAB :lol:

Svar