Hei og takk for gode svar. Jeg har lite erfaring med å "tukle" med AC, så det hjelper godt med svarene dine
Sitat:
......."Det er et sett av vilkår som skal oppfylles hvor kommunikasjon om dette går på buss ACC, DICE og ECM, der denne siste opererer A/C-reléet med jord via ledning - når vilkårene er oppfyllt".
Reléet kan trekkes og pinnene #30/-87 kortsluttes (når motoren ikke går) for å
høre om koblingen trekker. Om så ikke er tilfelle er én mulighet at "gapet" til koblingen er blitt for stort, kan justeres. OM koblingen trekker kan det være feil ved reléet (jeg går ut ifra at sikringen er kontrollert), i ECM eller at ett eller flere vilkår ikke er fyllt.......
Hva menes med "gapet" i koblingen? Er det samme som "clutchen" i AC kompressoren? Her skjønner jeg det kan justeres noe? Jeg antar at ECM er det samme som ECU? Er det en mulighet for at feilen kan ligge der også?
Beklager alle spørsmålene, men jeg er opptatt av å lære dette.
