Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

cozmo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 520
Registrert: 24 aug 2007, 10:19
Bil: 2005 9-5 2.0t Vector Estate
Kontakt:

Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5

Legg inn av cozmo » 08 jul 2010, 08:29

Stalfa skrev:Ca 550,- pr. Stk.
Takk for info. Var litt forskjell i pris på original og Scantech gitt.-..
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5

Legg inn av Stalfa » 08 jul 2010, 20:56

Så er det vist forskjell i kvalitet også, sies det.
Skiftet i fjor og har kjørt maks 20,000 km og nå klinket det på den ene siden fremme.
Har en følelse at en av kyllingbeina har sviktet. Får så hvilken det er. Jeg har et orginalt og et fra Scantech.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

cozmo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 520
Registrert: 24 aug 2007, 10:19
Bil: 2005 9-5 2.0t Vector Estate
Kontakt:

Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5

Legg inn av cozmo » 09 jul 2010, 12:52

Stalfa skrev:Så er det vist forskjell i kvalitet også, sies det.
Skiftet i fjor og har kjørt maks 20,000 km og nå klinket det på den ene siden fremme.
Har en følelse at en av kyllingbeina har sviktet. Får så hvilken det er. Jeg har et orginalt og et fra Scantech.
Er det "klunk/dunk" eller "klirr" ? :-) Klirrer fremme hos meg nå.

Må man ta forstillingskontroll etter å ha bytta disse?
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5

Legg inn av Stalfa » 09 jul 2010, 19:39

Mer klunk, typisk over fartsdumper.

Jeg tror, med trykk på tror at du ikke trenger å gjøre noe med forstillingen, siden det ikke er noen justeringsmuligheter på det du bytter.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5

Legg inn av Ingvar N629 » 09 jul 2010, 21:01

Niks, ingen forstillingskontroll
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

cozmo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 520
Registrert: 24 aug 2007, 10:19
Bil: 2005 9-5 2.0t Vector Estate
Kontakt:

Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5

Legg inn av cozmo » 29 jul 2010, 19:35

Fikk omsider tatt lenkearmene forrige helg. Mesteparten av klunk forsvant. De 18mm mutterne satt som f#%&*.. På høyre side vanskelig å få på lang nok arm uten å senke ned kontrollarmen, men med litt varme, banning og sverting gikk det greit..
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..

Svar