Takk for info. Var litt forskjell i pris på original og Scantech gitt.-..Stalfa skrev:Ca 550,- pr. Stk.
Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5
Moderator: Moderatorer
Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5
Så er det vist forskjell i kvalitet også, sies det.
Skiftet i fjor og har kjørt maks 20,000 km og nå klinket det på den ene siden fremme.
Har en følelse at en av kyllingbeina har sviktet. Får så hvilken det er. Jeg har et orginalt og et fra Scantech.
Skiftet i fjor og har kjørt maks 20,000 km og nå klinket det på den ene siden fremme.
Har en følelse at en av kyllingbeina har sviktet. Får så hvilken det er. Jeg har et orginalt og et fra Scantech.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5
Er det "klunk/dunk" eller "klirr" ?Stalfa skrev:Så er det vist forskjell i kvalitet også, sies det.
Skiftet i fjor og har kjørt maks 20,000 km og nå klinket det på den ene siden fremme.
Har en følelse at en av kyllingbeina har sviktet. Får så hvilken det er. Jeg har et orginalt og et fra Scantech.

Må man ta forstillingskontroll etter å ha bytta disse?
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5
Mer klunk, typisk over fartsdumper.
Jeg tror, med trykk på tror at du ikke trenger å gjøre noe med forstillingen, siden det ikke er noen justeringsmuligheter på det du bytter.
Jeg tror, med trykk på tror at du ikke trenger å gjøre noe med forstillingen, siden det ikke er noen justeringsmuligheter på det du bytter.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5
Niks, ingen forstillingskontroll
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Hvordan skifte stabstag foringer på 9-5
Fikk omsider tatt lenkearmene forrige helg. Mesteparten av klunk forsvant. De 18mm mutterne satt som f#%&*.. På høyre side vanskelig å få på lang nok arm uten å senke ned kontrollarmen, men med litt varme, banning og sverting gikk det greit..
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..