Noobspørsmål her nå:
Spurte og googla litt rundt ang coilovers og er litt i stuss.
Jeg satt med inntrykket om at justeringsmuligheter var kjekt både når det gjaldt både hardhet og høyde. Finne akkurat det komfortnivået som passet en og justere opp og ned for sesong for ikke å ploge snø om vinteren. Men så er det flere som påpeker at det jo er kjekt å vite litt hva man holder på med når man driver å justerer, og at det er lett å "justere seg bort" og kanskje til og med ende opp med et oppsett som er direkte farlig. Ideelt sett burde man få satt vekk dette og vekta det inn skikkelig og greier.
Her stod det litt om dette feks.
Justere opp for vintersesong var vissnok ikke bare, bare heller. Man tar jo helst en 4 hjulskontroll etter montering, det er vel de fleste enige om. Men hvis man skrur opp igjen for vintern, må man ikke da ha en ny kontroll? Personlig ser jeg for meg "vanlig" senkehøyde, 30-40mm, men kan man bare forandre på dette som man føler for uten at det får noen konsekvenser for hjulstilling og slitasje på dekk og div lager og whatnot?
Så er jo spørsmålet, for en fyr som ikke er vokst opp med bil, ikke har mellomfag mekanikern eller en kompis som har det, aldri kjører bilen på bane men som kanskje gir på litt ekstra innen sånn ca lovlighetens grenser...når kona ikke sitter på...er coilovers overkill, jåleri og hodebry? Skulle man bare skaffet seg noen Bilstein og Eibach senk og sagt seg fornøyd med det?
Dere som har coilovers: Er alt justert og stilt inn etter alle kunstens regler av kyndige eksperter eller var det noe dere smokka på i garagen en kveld med en kompis og to pils, satt alle instillinger på middels og der står de ennå? Eller hvordan funker detta i praksis?
(Detta blei langt gitt
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)