Finnes det noen oversikt hvor en kan finne ut hvilken størrelse det er på stabstag ut ifra bil/motor etc. noe sted?
Tenkte å bytte til polyforingen hele veien rundt, men i og med at jeg ikke har utstyr for dette selv, er det en fordel å være sikker på størrelsene før en leverer inn bilen...
Størrelse på stabstag?
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Størrelse på stabstag?
Enklaste måten å finne det ut på er å ta eit skyvelær og måle stabstaget, då er du 100% sikker.
- wanvik
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N2189
- Bil: '07 9-5 2.0t Biopower Estate
- Sted: Trondheim
ok 
Tenkte bare at det kunne være litt usikkert mtp evt tectylering, skitt etc. når det gjerne er bare 1mm som skiller, men greit nok

Tenkte bare at det kunne være litt usikkert mtp evt tectylering, skitt etc. når det gjerne er bare 1mm som skiller, men greit nok

- wanvik
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N2189
- Bil: '07 9-5 2.0t Biopower Estate
- Sted: Trondheim
Sjekket opp med SASAB om stagene deres passet (sto frem til 2006, jeg har 2007 og er ikke kyndig nok mtp forskjeller mellom de forskjellige modellene..)
Fikk svar i går om at det skulle passe, så jeg regner med jeg bestiller stabstag derifra
Dersom noen vet at dette mot formodning ikke skulle passe, hadde jeg satt pris på tilbakemelding om dette.
Fikk svar i går om at det skulle passe, så jeg regner med jeg bestiller stabstag derifra

Dersom noen vet at dette mot formodning ikke skulle passe, hadde jeg satt pris på tilbakemelding om dette.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Dersom det er to forskjellige tykkelser tilgjengelig velger jeg alltid det tykkeste. Så lenge nye foringer kjøpes i samme størrelse vil det uansett passe, uavhengig av hva som var der fra før. Foringene vil det være tull å ikke bytte når staget likevel skal av, de koster så og si ingenting. 
Eneste gang jeg sjekker hvilket stag som står på er når jeg kun skal ha nye foringer.

Eneste gang jeg sjekker hvilket stag som står på er når jeg kun skal ha nye foringer.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1