Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Legg inn av Atzz » 20 mar 2013, 20:03

Du har ikke en gremlin som sitter i dashen og koser deg? :mrgreen:

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Legg inn av Paradigm N558 » 20 mar 2013, 20:08

Skulle fanden tro det...
Skal uansett i morgne og røske og rive i forstillinga og se hva som skjer...
Jeg klarte jo før å framprovosere dette med 95% hell. Nå klarer jeg ikke det en gang.. :?:
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

HugoC
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 251
Registrert: 03 apr 2009, 19:19
Medlemsnummer: N1663
Navn: Hugo Christensen
Bil: Viggen Cab, 9-3 SC, 9000 Aero
Sted: Notodden

Re: Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Legg inn av HugoC » 22 mar 2013, 19:50

Hvis det er montert diff.sperre på bilen skifter du gearolje. Diffen kan henge etter at du har svinget. Pass på å få riktig olje, olje til diffkasse.!
mvh
Hugo Christensen

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Legg inn av Pål N526 » 22 mar 2013, 21:06

HugoC skrev:Hvis det er montert diff.sperre på bilen skifter du gearolje. Diffen kan henge etter at du har svinget. Pass på å få riktig olje, olje til diffkasse.!
Åpen diff
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Legg inn av Paradigm N558 » 23 mar 2013, 05:08

Problemet har gitt seg. Har hatt Saab-mekaniker til å se på det i dag. Fant ingen feil.
Kan undres om det kan ha kommet av at jeg har vasket bilen i minusgrader. Når solen omsider kom fram, ting har fordampet, så har det bare gått over..?
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Re: Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Legg inn av saab9000aero » 23 mar 2013, 09:06

Selvreparerende bil du har. Snakk om grei bil. Skulle ønsket eg også hadde hatt det. Hehe.

Men og skifte olje litt oftere på bil med diff er absolutt ikke feil. For det er mye dritt i oljen da
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Legg inn av Pål N526 » 24 mar 2013, 03:20

saab9000aero skrev:Selvreparerende bil du har. Snakk om grei bil. Skulle ønsket eg også hadde hatt det. Hehe.

Men og skifte olje litt oftere på bil med diff er absolutt ikke feil. For det er mye dritt i oljen da
Fortsatt ikke diff8-) men ja, sikkert lurt å bytte olja:)

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Simon 9-5
Innlegg: 22
Registrert: 24 okt 2011, 06:53
Medlemsnummer: 2280
Navn: Simon
Bil: 9-5 04' 2.0T

Re: Hjelp! Bilen napper mot høyre!

Legg inn av Simon 9-5 » 26 mar 2013, 08:59

I en gammal escort en kamerat av meg hadde for noen år siden, så var tannstaget ødelagt. Det gav lignende feil ift hva du beskriver. Da "nappet" bilen plutselig til en side, og selv om det ikke var mye, så skvatt man veldig siden hele bilen uten forvarsel skifta litt kurs. Der var det ingen lyd, og man kjente ingenting i rattet før bilen faktisk endret kurs. Altså ingen slag eller motstand i rattet, den bare endra kurs plutselig.

Vet ikke om det blir det samme som ditt problem, men det ligner virker det som?

Svar