Som overskriften sier så har eg fått problemer med tårnlagerene framme på min saab 9-3 2005modell, skjønner ikkje ka grunnen til detta kan være.
Støtdemperane er nye, eg pumpa dei før montering, eg satte på fjæra, slik at den ligger nedi sete på støtdemperen, satte på mansjetten, buffer, nye tårnlagere også støttelager over det og tighta til med slagtrekker, eg måtte løsne fjørklemmene for att stempele i støtdemper ikkje skulle rotere, også drog eg til med slagtrekkeren, så monterte eg støtdemper igjen, og det går jo ikkje an å montere støttelagere feil vei,, monterte også nye lenkestag fra stabstag til støtdempere framme.
Eg har skiftet tårnlager to ganger nå !! .. Eg kjører i 3-4 dager så begynner klakkinga igjen, noen innspill om ka eg kan ha gjort feil ?.
Eg har bestillt meg spesialverktøy for støtdemperane så om det er slagdrillen som ikkje drar til låsemutteren godt nok så finner eg ut av det iløpet av noen få dager hværtfall. Har også kjøpt meg nytt sett me tårnlager

Noen som har noen gode tips/triks ?
Eg kan nå også nevne at eg har gjort jobben på denne måten : https://www.youtube.com/watch?v=hBG8Je0o9wE bare UTEN spesialverktøye for å stramme låsemutteren.
Mvh Erik