Slingrebolter og ringer

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Slingrebolter og ringer

Legg inn av Isdahl N1069 » 07 mar 2008, 22:11

Hvordan forholder man seg til dette? Bra/dårlig? EU-kontroll osv? Skal kjøpe 18" som har sittet på en 9-5, men for at den skulle passe bilen min måtte jeg få med slingreboltene og ringene hans... Sitter det like bra?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Slingrebolter og ringer

Legg inn av EdHunter N815 » 08 mar 2008, 01:10

Hvordan du forholder deg til det er vel opp til deg, men lovlig er det ikke. Det er delte meninger om hvorvidt det er bra eller ikke, men personlig hadde jeg ikke giddet å ta sjangsen, hverken med tanke på lovlighet eller om det holder. Sitter gjør det nok, men det sier seg vel selv at det umulig kan være like bra...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
frkristiansen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 468
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N-116
Navn: Frode Kristiansen
Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
Sted: 9360 bardufoss
Kontakt:

Re: Slingrebolter og ringer

Legg inn av frkristiansen » 08 mar 2008, 12:36

Jeg har brukt dette på min 9-5. med 19 tommers SMCO og en bolt sirkel med 5 på 112, så måtte jeg ty til slike slingre bolter.
Boltene har riktig styrke, og det er kun konet som slingrer, mitt inntrykk er at det var bra, og jeg hadde 2 eu kontroller med dette uten å få anmerkning, men det kan vel kanskje variere fra sted til sted. Videre så brukte jeg disse da jeg kjørte på rudskogen, og kjørte av i slakteren sidelengs, og ingen av boltene fik noen skavanker, selv om felgen ble skjev, slik at det var krefter ute og gikk. Til syvende og sist, er det du som må avgjøre, jeg har gode erfaringer med det, men det krever lit mere vedlikehold, og nøyaktighet ved montering.
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Re: Slingrebolter og ringer

Legg inn av Isdahl N1069 » 08 mar 2008, 17:44

Det er jo levbart... Dessuten, har jeg skjønt at det er vanskelig å finne 18"/19" sommerhjul på finn.no med 5*110 bs. Så eneten får jeg lete til jeg finner ett brukt sett med samme str, eller så så jeg finne meg ett nytt billig sett.
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Re: Slingrebolter og ringer

Legg inn av Henrik N449 » 08 mar 2008, 19:18

Vet hvilke felger du ser på, husk at at de må ha nye dekk og det er ikke billig i den størrelsen!
Slingrebolter, er det bolter som er tynnere ovenfor gjengene eller noe?
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Re: Slingrebolter og ringer

Legg inn av Isdahl N1069 » 09 mar 2008, 12:19

Aner ikke betydningen. To dekk er bra, og to dekk holder en sesong til sa han. 225/40 18", og det er akkurat passe.

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... =Minibilde" onclick="window.open(this.href);return false;
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: Slingrebolter og ringer

Legg inn av Eirik N396 » 09 mar 2008, 12:59

Henrik N449 skrev:Slingrebolter, er det bolter som er tynnere ovenfor gjengene eller noe?
Henrik da, du har jo til og med fått svar på dette før :D

Bolter med løs kon.
viewtopic.php?f=12&t=15372" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Re: Slingrebolter og ringer

Legg inn av Henrik N449 » 10 mar 2008, 00:54

"To dekk er slitt mens de to andre holder en sesong til."
Hørts ut som 2 dekk er utslitt, 2dekk holder ut sesongen.

Jøss, de der ja, kan ikke huske å ha lest det svaret!
Noen ganger glemmer jeg at jeg har spurt om noe i tråder som jeg velger å ikke åpne igjen, hehe.
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Re: Slingrebolter og ringer

Legg inn av Isdahl N1069 » 10 mar 2008, 17:16

Sharif er visstnok billigst på dekk, så det er jo ingen krise om de to dekka ikke er kjørbare... Får de sikkert kjøreklare til Landstreffet :wink:
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Svar