Side 1 av 1
Godkjenning?
Lagt inn: 24 mar 2010, 21:50
av Røsvik900
Hei
jeg har en og93 2.0T 2001 mod, jeg skal godkjenne senkingen. Bilen har 3" eksos fra turbo med 2 lyddempere, lurer på om jeg kan få problemer med dette i forhold til lydnivå? Håper noen svar

av noen som har vært borti dette?
Re: Godkjenning?
Lagt inn: 25 mar 2010, 09:29
av Frode N073
Røsvik900 skrev:Hei
jeg har en og93 2.0T 2001 mod, jeg skal godkjenne senkingen. Bilen har 3" eksos fra turbo med 2 lyddempere, lurer på om jeg kan få problemer med dette i forhold til lydnivå? Håper noen svar

av noen som har vært borti dette?
eg va inne å godkjente senk på min og900 som har 3" fra cat og bak. de sa ingenting på detta. men den bråke ikkje någe særligt før du komme opp på turtall.
han kommenterte at mitt hang litt lavt men det va forran cat så eg parrerte med at det va sånn fra fabrikk og eg ikkje bare kan begynna å endra på innfestninga sånn uten videre. då va det greit.
e jo bare å prøva. kan ver greit å ha et originalt i bakhånd i tilfelle de slår seg vrange. men så lenge'an ikkje bråke unormalt møye så går det nok greit.
henge de seg opp i det så bare spel dum og finn på ein troverdig historie. f.eks måtte bytte og detta va det billigaste du fant osv
et aent (unødvendig) tips e å sørga for at du har nok/rett luft i dekkå. eg glømte å sjekka detta og det resulterte i at bilen blei litt lav på eina siå.
Re: Godkjenning?
Lagt inn: 25 mar 2010, 11:55
av Røsvik900
Okey, takk for svar da for jeg bare prøve meg en tur og håpe på det beste

Re: Godkjenning?
Lagt inn: 25 mar 2010, 12:18
av Aleks-ander_N948
Må du vise fram papirer på at bilen har fått sjekket hjulvinkel etc?
Re: Godkjenning?
Lagt inn: 25 mar 2010, 12:51
av Kenster N800
Du må ha med papirer på at 4-hjulskontroll er utført
Re: Godkjenning?
Lagt inn: 02 apr 2010, 15:36
av Dopus
Det hjelper ikke å ha papirer på at 4hjulskontroll er utført dersom verdiene ikke er innenfor fabrikkverdier. Jeg hadde 4hjulskontroll på min og måtte justere camberen bak slik at den var innenfor. og deretter ny papir på camber tallene i hvertfall.
Prøvde meg selfølgelig før jeg hadde justert camberen siden vinkelen ikke vare så mye utenfor fabrikkverdier, tror dem tollererer ca 10 prosent avvik, mine vinkler bak på camberen var vel ca 14. Fikk beskjed om å få fikset nye målepapirer når camberen var justert og komme tibake. Med nye målepapir hvor camberen var innenfor gikk den rett igjennom...selv om casteren framme var utenfor fabrikkspecs...casteren er vel noe dritt å få justeret. Tror man må ha speisal fester på dempertårnet (det som er festet oppe i hjulbuen) for å justere casteren.
Biltilsynet sa at casteren brydde dem seg ikke så mye om, det var camber som var viktig for veigrepet.
Så 4hjulksontroll med verdier innenfor fabrikk specs, og tuv papirer på fjærene så burde det gå greit.
Re: Godkjenning?
Lagt inn: 02 apr 2010, 21:00
av Kenster N800
ja, men så lenge man betaler for en firehjulskontroll så bør de jo justere etter spec. hvis det er ute av kurs i første omgang. ellers så har de jo ikke gjort jobben sin.
er jo camber og Toe-in som er viktig for veigrepet, som sagt over her,
Re: Godkjenning?
Lagt inn: 03 apr 2010, 15:19
av Dopus
Hadde 4hjulskontroll hos NAF. for å justere camberen bak må man shimse navet. Naf stiller alt man kan justere på bilen, men når man trenger tilleggs deler slik som shims så må man få fikset dette selv. Dem justerte det dem kunne justere uten ekstra deler.
Re: Godkjenning?
Lagt inn: 03 apr 2010, 21:36
av Kenster N800
ja, den er jeg enig i. men det sier seg selv at kan de justere på bil, så må de justere, hvis ikke annet trengs for å få til dette.
Var nede på NAF i lillestrøm for 4-hjulskontroll, fikk beskjed om at de kun foretok kontroll.. IKKE justering..
tenkte mitt da men
