Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Legg inn
av Stalfa » 23 mai 2011, 08:42
Tips: Bruk søke funksjonen her på forumet. Det er sikkert skrevet 670 innlegg om akkurat det.
Jeg har sikkert lest de fleste uten å funnet fasiten.
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 23 mai 2011, 09:02
Men jeg kan godt svare basert på egene erfaringer.
jeg hadde justerbare koni på 9000 Aeroen, og flott var det. Men du ender opp med å aldri gidde å gjøre noe med det til slutt og du sitter alltid og tenker "burde jeg har justert litt nå?"
Samtidig: Bilstein og senkefjærer har jeg på min 9-5 nå, og det er upåklagelig. Og ville ikke gått for Koni igjen.
Så there you have it, gå for Bilstein og HR.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 23 mai 2011, 09:43
Kvalitet og holdbarhet på Bilstein er iallfall meget bra! Har kjørt ca 80 000 km med mine Bilstein sport nå, og de er like faste i fisken fortsatt. Jeg bruker originale aero fjærer og synes den kombinasjonen er meget bra. Det er mange meninger om dette, men det som er sikkert er at myke dempere sammen med senkefjærer ikke fungerer!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Chrissen
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 83
- Registrert: 05 apr 2010, 21:45
- Navn: Christian
- Bil: 97 Saab 900 SE Turbo
- Sted: Askøy
Legg inn
av Chrissen » 23 mai 2011, 15:20
Er ikke store forskjell i pris på bilstein og HR sammenlignet med koni heller, så er vel like greit og betale litt ekstra for kvalitet

Det fins kun to typer bil, gammal og NY saab !
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 23 mai 2011, 18:10
På 9000 så har jeg i allefall sett flere H&R fjærer som har knekt bare i løpet av et par års tid, hos søs så knakk den ene bakfjæra etter et drøyt år
Kvalitet kan være så mangt

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
turboTruls N263
- 1,5 bar

- Innlegg: 399
- Registrert: 09 jan 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N263
- Navn: Truls Bredo Johansen
- Bil: 900 turbo16v
- Sted: Bergen
Legg inn
av turboTruls N263 » 24 mai 2011, 00:06
Har sett Bilstein dempere i kombo med H/R fjører som var lekkasje på etter 1 år. Ikke 1 men begge 2 bak, Oljen lå som film på hele demperen
Er veldig fornøyd med Koni Eibach oppsettet på min tilsvarende bil

. Man får nok det man betaler for
Sjekk evnt. at det er TUV papirer med de sportsfjørene i Koni pakken.
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest