Side 1 av 1

Polyforinger montering!

Lagt inn: 15 okt 2011, 13:46
av Singsaker
Da har jeg alle polyforingene i hus og sas-kregstab i hus snart, iom at jeg pleier å sitte inni bilen så lurte jeg på om noen har en skisse over hvor de forskjellige foringene skal og hvilken vei de skal monteres(mener å huske at 1 eller flere av de kunne monteres feil vei) etter dette så var vel 4 hjuls kontroll med justering nødvendig?

Rear trailing arm bush
Front wishbone front bush
Front wishbone rear bush

Kregstabene er vel oneway even for dummies:-)

Re: Polyforinger montering!

Lagt inn: 15 okt 2011, 18:29
av john n04
Det er foringene bak som kan settes feil vei.Den breieste siden skal vende utover.

Re: Polyforinger montering!

Lagt inn: 15 okt 2011, 20:40
av Singsaker
john n04 skrev:Det er foringene bak som kan settes feil vei.Den breieste siden skal vende utover.
Takker, det er denne "Rear trailing arm bush"?

Re: Polyforinger montering!

Lagt inn: 16 okt 2011, 07:18
av john n04
Stemmer. :wink:

Re: Polyforinger montering!

Lagt inn: 03 nov 2011, 22:15
av Singsaker
Da har alle polyforingene kommet i hus inkl SAS stag.

Må det 4 hjulskontroll om man skifter deler av 3 sett foringer, evt SAS stagene? eller bør alt taes på engang iom at det kreves justeringer ved vær enkelt skiftet foring?

Re: Polyforinger montering!

Lagt inn: 03 nov 2011, 22:40
av Paradigm N558
Singsaker skrev:Da har alle polyforingene kommet i hus inkl SAS stag.

Må det 4 hjulskontroll om man skifter deler av 3 sett foringer, evt SAS stagene? eller bør alt taes på engang iom at det kreves justeringer ved vær enkelt skiftet foring?
Korrekt! Ta alt på en gang, også firehjulskontroll, så blir det billigere :)

Re: Polyforinger montering!

Lagt inn: 03 nov 2011, 23:04
av Singsaker
E det noen av foringan som e tidkrevende for en halv-rookie? SAS stagene med foringer ser rimelig "bolt-on" ut, men de andre krever de mye demontering først? Hvor lite kjørbar er bilen etterpå(vet at det sikkert kan variere)

Re: Polyforinger montering!

Lagt inn: 04 nov 2011, 08:42
av Karl N1641
Hei

SAS bak:
På staget bak må du presse av det som er festa i kvar ende av gamle staget, og flytte det over på nye staget. Dette er ganske rett fram, berre å følge instruksen som ligg ved pakka frå sasab.

Bilde

Bærebruforingar:
Fremste foringen på bærebrua presser du ut, den bakre går greitt å dra av akslingen den er tredd inn på, mulig du må rotere den litt for at den skal løsne.

Du vil med stor sannsynlighet merke bra forskjell på bilen før/etter firehjulskontroll, ville ikkje ha venta lenge med dette.

Mvh. Karl

Re: Polyforinger montering!

Lagt inn: 04 nov 2011, 09:21
av Ingvar N629
og for å montere staget foran, så må du løsne subframen.