Hei!
Skal skifte brekkwire på 9-5en og det virker ganske rett frem: ned med eksos og eksosskjold og pelle av ved utjevneren og ved hulene. I haynes står det også at man må ned med bensintankens "stødbyglar" (støttebøyler) og da må man også støtte opp tanken med jekk underifra. Men dette kan da ikke være nødvendig - kan man ikke bare smette de igjennom "sporet" før man trekker de bak til navet`? Skal leie plass i hall og satser på en rask inn og ut jobb, vil være forberedt.
Den fremre wiren (fra brekkhendelen til utjevneren) byttes ved ganske sjelden, eller er det bare å ta begge i slengen? Den ligger jo inni bilen, skjermet fra dritt og lort.
Skifte brekkwire 9-5
Moderator: Moderatorer
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Skifte brekkwire 9-5
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Skifte brekkwire 9-5
Du må iallfall slakke på båndene til tanken, ellers blir det veldig trangt! Sørger du for relativt tom tank så kan du løsne ett og ett bånd, da selve tanken i seg selv ikke veier stort.Saabfan skrev: ...dette kan da ikke være nødvendig - kan man ikke bare smette de igjennom "sporet" før man trekker de bak til navet`?
Fremre wire har aldri jeg byttet, iallfall.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Skifte brekkwire 9-5
Hmm, har selvfølgelig fylt tanken ganske nylig... var på "tilbud". Blir det trangt som i at det går med vold og vaselin eller trangt som i umulig?
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Skifte brekkwire 9-5
Jeg vil kalle det trangt som umulig om du ikke løsner noe i det hele tatt. Men visst, folk har klart mye rart...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Skifte brekkwire 9-5
Ok, får prøve å slippe litt på et feste av gangen da, med en jekk som støtte. Hadde vært typisk om festene (mutter/tapp) skulle være kranglete og så har man det gående..
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Skifte brekkwire 9-5
Løsnet eksosen og hang den opp med strips, fikk ned varmeskjoldet og fikk støttet opp tanken og løsnet båndene. Men da jeg skulle justere skruen på h bakhjul fikk jeg den ikk til å stoppe hjulet, skrudde den så langt det gikk begge retninger. Er det "opp" eller "ned" med tappene som skyver skoene fra hverandre inn mot trommelen? Mener å ha lest noe om at det var omvendt på h og v side. Ble litt hastverk på slutten der, skal se på det litt mer idag.
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Skifte brekkwire 9-5
Omvendt på høyre og venstre side ja, husker ikke hva som er hva men du ser jo gjengene hvis du lyser inn i hullet der.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan