Gjennomslagsstopp 9-5

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Magnus N592
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Trondheim

Gjennomslagsstopp 9-5

Legg inn av Magnus N592 » 19 mar 2012, 12:25

Hei! :D

Trenger gjennomslagsstopp til Saaben, støtdemperne frem. De originale ble hivd når Bilstein kom på for noen år siden. Nå er det originale Sachs på igjen, og det "smeller" til når fjæringa bånner.. Speedparts har ikke, og Saab tar noe som 1000,- per stk ryktes det..
Er nummer 4 på tegningen :

Bilde

Vil evt gjennomslagsstopp fra Biltema duge? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... tk-727432/
Trenger da lengde og diameter innvendig, om noen kan være så snill å måle om de har på sin eller vet hvor man finner det på nettet.. :wink:
(Gummibelgen er festet med strips, og knot å komme til kjapt for å måle dimmen..)

Evt andre forslag mottas med takk!

Mvh
Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.

brynjarsa
0.7 bar
0.7 bar
Bil: 9-3SS 2.0t Arc 2003
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Gjennomslagsstopp 9-5

Legg inn av brynjarsa » 09 jan 2013, 22:05

Bruker denne tråden jeg, er litt i samma gata :)

Jeg er i ferd med å bytte ut dempere og fjærer på bilen i signaturen. Oppdaget da at gjennomslagsstoppen bak, Nr 10 her, ikke akkurat er gratis!

SaabCity skulle ha 1077kr for den (uten rabatt) og AutoElite et par hundringser til. I US'n'A koster den 36-39 dollar....ekke morsomt engang!
Men to sånne med tullete fraktpriser og sikkert litt moms og no avgifter her på berget, så kan man kanskje like gjerne finne andre løsninger tenkte jeg?

Kunne man brukt nr 8 fra linken over, den koster en 120 kr såder (uten rabatt) og kombinere med en "gummipropp" fra ett eller annet sted? C.O. som nevnt i posten over kanskje? Sålenge man holder omtent samme høyden er man vel redda. For funksjonen på denna greia er vel bare å hindre bånning, den er vel ikke noe "aktivt innslag" i fjæringsoppsettet ellers?

Noen forslag?

Og finnes det noe annet ord enn gjennomslagsstopp på norsk? Synes liksom ikke jeg får noe serlig treff når jeg Googler. Hvor får man sånt?

Svar